شناسایی برخی از استعدادهای جوانان رسالت اصلی المپیاد فیلمسازی است.

شناسایی برخی از استعدادهای جوانان رسالت اصلی المپیاد فیلمسازی است

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، وحید ملتجی، مدیر رویداد هنری در خصوص اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران، ضمن تقدیر از خبرنگاران، رسالت رسانه ها برای شناسایی و ترویج این رویداد هنری برای جوانان را یادآور شد. ، گفت: این المپیک برای همین است. اهمیت آن به این دلیل است که به موضوع جوانان می پردازد. این المپیاد تولد جشنواره بین المللی سالانه فیلم کودکان و نوجوانان است. اما از سال گذشته تصمیم گرفتیم این بخش را قبل از جشنواره جدا و مستقل از جشنواره برگزار کنیم تا برای جوانان ارزش قائل شویم.

ملتجی بیان کرد: در سال های گذشته فراخوان عمومی داده شده بود و امسال هم همینطور بود اما انتخاب بسیار فشرده تر بود زیرا این فرصت در اختیار جوانی قرار گرفت که علاقه و استعداد جدی در عرصه سینما داشت. چون معتقدیم نتایج این المپیک آینده فیلمسازی ماست.

در این مدت و پس از انتشار فراخوان بیش از هزار اثر به دبیرخانه راه یافت که 30 اثر توسط هیات انتخاب متشکل از نادره ترکمانی، احسان صدیقی و داریوش یاری در بخش فیلم انتخاب شدند. و زهرا مصطفوی، فاطمه السادات میرمحمد صادقی و امیرحسین اخوین در بخش نظرات 14 پسر و 16 دختر شرکت کننده در المپیک این دوره انتخاب شدند.

کارگردان این رویداد هنری گفت: در این مدت برای این 30 شرکت کننده کلاس های مجازی با حضور علی شاه محمدی (فیلمنامه نویس)، وحید گلستان (کارگردان) و مجید دهقان (فیلمبردار) و فیلمسازان جوان با سوابق تحصیلی برگزار کردیم. آنها 24 شهریور به اصفهان می روند.

ملاتجی گفت: ویژگی این دوره مانند دوره قبل این بود که از حضور 6 کارگردان مهم و حرفه ای سینما به عنوان راهنما برای جوانان استفاده کردیم و به این ترتیب فرصتی برای جوانان ایجاد کردیم که می توانند در کنار یک حرفه ای فیلم بسازند. شخص سینمای ایران و در نهایت با کمک یکدیگر.»

وی یادآور شد: مشکل ما در این رویداد جوانان است و می دانیم که جوانان در سنین حساسی قرار دارند و می خواهند در این مرحله در کنار بزرگسالان باشند، بنابراین امسال کمی حرفه ای تر و در راستای اعتباربخشی به این موضوع نگاه کردیم. ما در المپیک سعی کردیم مسیر عادلانه ای از نظر تحصیلی و مهارتی بیندیشیم تا همه جوانان ایرانی در هر کجا که هستند از این فرصت بهره ببرند و عرصه فیلمسازی را جدی تری بگیرند.

وی افزود: مریم بحرالعلومی، لیلی عاج، زیور حجتی، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه ای و مهدی خرمیان مربیانی هستند که در فاصله 25 تا 28 شهریور به همراه سینماگران جوان در اصفهان حضور خواهند داشت. هدف ما از این برنامه ریزی قرار دادن، مشارکت و توانمندسازی جوانان علاقه مند به تولید فیلم در فضایی کاملا حرفه ای است و انتظار می رود این زندگی حرفه ای منجر به تولید اثری شود که در بچه های اصفهان به نمایش در می آید. و جشنواره فیلم جوانان .

ملاجي در ادامه پاسخگويي به دغدغه هاي رسانه ها در اين حوزه در پاسخ به خروجي هاي دوره هاي قبلي المپيك گفت: با كمك مسئولان بنياد فارابي فعاليت آنها را رصد و بررسي مي كنيم. البته ناگفته نماند که برخی از نام هایی که در دوره های مختلف در این المپیک حضور داشتند حرفی برای گفتن دارند و در عرصه تولید فیلم هم در داخل و هم در خارج از کشور فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: در این دوره آموزش و پرورش، شبکه امید، کانون پرورش فکری، سازمان آموزش و پرورش و… جلساتی با نهادها برگزار شد و معتقدیم باید ارتباط و تعامل بیشتری با نهادهایی مانند آموزش و پرورش داشته باشیم. و از این طریق به این رویداد اعتبار مضاعف می دهیم تا بتوانیم تمرین کنیم.

ملتجی اضافه کرد: معتقدیم المپیک باید احترام و اعتبار بیشتری داشته باشد. لذا امیدواریم از نظر مدیریتی از جایگاه و اعتبار بالایی برخوردار باشد. به همین منظور تفاهم نامه ای بین بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان منعقد شد تا جوانان شرکت کننده در المپیک از فرصت های انجمن برای اهداف تجاری و آموزشی بهره مند شوند. ما به این باور رسیده ایم که المپیک عرصه ای است که در آن برخی از استعدادهای جوانان که نیاز به توجه دارند شناسایی می شود.

وی در پایان گفت: در زمان برگزاری المپیک هدف ما انتخاب اول، دوم یا سوم نیست، بنابراین امسال به هر 30 شرکت کننده المپیک در شش گروه مدال المپیک اهدا می کنیم. مدال ها هم همینطور. امسال رنگارنگ شدیم

از دیگر برنامه های این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، نمایش پوستر هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان در محوطه باز بنیاد سینمایی فارابی بود.

به این نکته نیز اشاره کنیم که: هشتمین المپیاد فیلمسازی جوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در روزهای 24 تا 29 شهریورماه در اصفهان برگزار می شود.

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین