چگونه به تندی غذا دست پیدا کنیم؟ چگونه با 6 نکته سریع تندی غذا را بدست آوریم

مقدار رب گوجه فرنگی کنسرو شده نیچر: 800 گرم

اگر فلفل به مقدار مناسب و متعادل به غذا اضافه شود، این پتانسیل را دارد که طعم بسیار خوبی به غذا بدهد. با این حال، زمانی که تندی غذا بیش از حد انتظار باشد، نه تنها طعم واقعی غذا در سایه تندی که اغلب حتی قابل خوردن نیست از بین می رود. در چنین شرایطی اکثر افراد گیج می شوند و نمی دانند برای لذت بردن از طعم تند غذا چه کنند.
خوشبختانه راه حل های ساده ای وجود دارد که می تواند به تندی غذا کمک زیادی کند. اگر شما هم با این چالش مواجه شده اید، با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله در انتخابتو، طعم تند غذا را بیاموزیم.

برای رفع تندی غذا چه باید کرد؟

5 راه حل سریع برای افزودن تندی به غذا وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

1. برای گرفتن طعم تند غذا از اسیدها کمک بگیرید

فلفل های تند مانند فلفل دلمه ای و فلفل دلمه ای حاوی ترکیب شیمیایی به نام کپسایسین هستند و کپسایسین دقیقاً مسئول احساس سوزشی است که پس از خوردن غذاهای تند در دهان خود احساس می کنید.

از آنجایی که کپسایسین یک ترکیب قلیایی است، چگالی آن را می توان با اسیدها جبران کرد. بنابراین اگر غذای شما به طور تصادفی تند شد، افزودن مواد اسیدی مانند آبلیمو یا آبلیمو، سرکه یا حتی گوجه فرنگی می تواند به خنثی کردن سطح pH کپسایسین و کاهش تندی ظرف کمک کند.

آب لیمو ربیع - 430 میلی لیتر

استفاده از آب لیمو برای افزودن تندی به غذاها

4. حجم غذای خود را افزایش دهید تا طعم آن متعادل شود

با افزایش حجم غذا، طعم فلفل بیشتر پخش می شود و کمتر به چشم می آید. بنابراین اگر زمان کافی دارید و قابلمه شما به اندازه کافی بزرگ است، بهترین و مطمئن‌ترین کار این است که با اضافه کردن مواد اصلی مانند سس، آب، سبزیجات یا گوشت، تندی را متعادل کنید. با این روش خیالتان راحت می شود که طعم غذایتان تحت الشعاع قرار نمی گیرد.

5. آب بیشتری به غذا اضافه کنید

افزودن آب بیشتر به غذا ممکن است ساده ترین و البته موثرترین راه برای کاهش تندی باشد، زیرا با رقیق شدن غذا، اثر تندی کاهش می یابد. این ایده به ویژه برای سوپ ها و خورش ها مفید است زیرا می توانید در عین حفظ طعم، تندی آنها را کاهش دهید.

البته در این مورد به زمان توجه کنید، زیرا جذب و ته نشین شدن مایع زمان می برد و اگر وقتتان کم است، ممکن است ایده خوبی نباشد.

2. تندی را با چربی یا لبنیات از بین ببرید

گرمای شدید کپسایسین را می توان با کمی روغن گیاهی یا لبنیات مختلف خنثی کرد.

از آنجایی که کپسایسین یک روغن محلول است، افزودن یک روغن سالم مانند هسته انگور، زیتون یا نارگیل می تواند به حل و رقیق شدن آن کمک کند. البته قبل از افزودن روغن دقت کنید که روغن انتخابی به خوبی با غذای شما مخلوط شده و طعم آن را تحت تاثیر قرار ندهد. سپس یک قاشق چایخوری روغن را به آرامی به غذای خود اضافه کنید تا بافت و قوام آن حفظ شود.

روغن های موجود در خمیر بادام زمینی، بادام هندی و کنجد نیز می توانند به جای روغن گیاهی استفاده شوند، زیرا به کاهش تندی غذاها کمک می کنند.

محصولات لبنی و همچنین چربی نیز به مقابله با گرمای کپسایسین کمک می کنند. یکی از دلایل این امر این است که محصولات لبنی حاوی کازئین (نوعی پروتئین چرب) هستند که می تواند کپسایسین را حل کند.

خامه فرم گرفته - 200 میلی لیتر

اضافه کردن تندی ظروف با خامه

3. غذای خود را با کمی شکر تند نگه دارید

شکر همچنین می تواند به چاشنی غذا کمک کند. زیرا روغن ها را جذب می کند و طعم آن را کمی تغییر می دهد. برای طعم دار کردن غذا با شکر، مقدار کمی شکر یا عسل (یک قاشق چایخوری) به غذا اضافه کنید تا طعم غذا متعادل شود. بعد از هر بار اضافه کردن شکر، غذا را بچشید تا مطمئن شوید که غذای اصلی شما خیلی شیرین نیست.

شکر سفید مولتی میت 50 عدد

6. سبزیجات شیرین را انتخاب کنید

سبزیجات شیرین مانند هویج و سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی و نشاسته هستند. بنابراین طعم شیرین و ملایمی دارند. بنابراین، وقتی این سبزیجات را به غذاهای تند اضافه می‌کنید، شکر و نشاسته موجود در آن‌ها با کپسایسین موجود در فلفل واکنش نشان می‌دهند. در واقع، این مواد شیرین به نوعی کپسایسین را رقیق کرده و اثربخشی آن را کاهش می دهند.

تندی را از خورش خارج کنید

برای به دست آوردن طعم تند خورش های حاوی ادویه های ترشی مانند روغن، گورمهبزی، قلیه ماهی و… با افزودن کمی سرکه یا آبلیمو به ظرف، این ادویه را خنثی کنید. البته مواظب باشید ترشی زیاد به خورش اضافه نکنید.

اگر به خورش خود ادویه ترشی اضافه کرده اید و نگران ترشی شدن غذا هستید، توصیه می شود از سیب زمینی به عنوان یک روش طبیعی و موثر برای گرفتن تندی غذا استفاده کنید.

عملکرد سیب زمینی در کاهش تندی غذاها مشابه عملکرد اسفنج خشک است. همانطور که اسفنج آب را جذب می کند، سیب زمینی طعم غالب و تند ظرف را به دام می اندازد. خوبی استفاده از سیب زمینی برای تندی دادن به خورش این است که طعم غذا را تغییر نمی دهد و می توانید قبل از سرو آن را بردارید، بنابراین ظاهر و شکل اولیه غذا برای مهمانان ثابت می ماند. .

تلخی ترشی (هفت بجار، بادمجان و …) را از بین می برد.

بهترین راه حل برای از بین بردن طعم تند ترشی، افزودن آن به مواد آن است. همچنین توصیه می شود در صورت امکان آب سرکه را جایگزین کرده و ادویه را با سرکه میل کنید.

راه دیگر برای گرفتن طعم تند ترشی، اضافه کردن مقدار کمی شکر مانند شکر، عسل یا آب انگور است. همانطور که در بالا گفتیم این کار باعث ایجاد تعادل در میزان تندی می شود.

راه حل سومی که پیشنهاد می کنیم اضافه کردن هویج به ترشی است. هویج حاوی نشاسته است و مانند سیب زمینی می تواند طعم تند فلفل را جذب کند. از طرفی چون یکی از مواد اصلی ترشی است، مطمئن باشید که ظاهر و طعم ترشی هایتان تغییر نمی کند.

سرکه سفید بیژن حجم 3 لیتر

تندی سوپ را می گیرم

اگرچه مصرف غذاهای تند برای سرماخوردگی بسیار مفید است، اما اگر به غذاهای تند حساسیت دارید و سوپ آنقدر تند است، می توانید برای رفع این مشکل از راه حل های زیر استفاده کنید.

بهترین راه برای کاهش طعم تند سوپ های حاوی شیر، افزودن مقداری شیر، خامه یا ماست شیرین است. این مواد سوپ را رقیق کرده و طعم تند آن را کاهش می دهند. توصیه می شود مقداری از این مواد را با توجه به ذائقه خود به تدریج اضافه کنید و طعم سوپ را بررسی کنید تا از مطابقت با ذائقه خود مطمئن شوید.

برای سایر سوپ هایی که با ترشی سبزیجات و ادویه تهیه می شوند، استفاده از آبلیمو یا لیموی تازه هنگام پختن سوپ توصیه می شود. آب لیمو خاصیت خنثی کنندگی دارد و PH فلفل را تنظیم می کند. بنابراین ممکن است تندی سوپ را کمی کاهش دهد. توصیه می شود آب لیمو را به آرامی و طبق ذائقه اضافه کنید تا سوپ خیلی ترش نشود.

سوپ جو فارسی مقدار 500 گرم

ماست سبو هراز - 1800 گرم

تندی سوپ را می گیرم

جامع

در این مقاله سعی کردیم با ارائه راهکارهایی این مشکل را برطرف کنیم. راه های متفاوت و آسانی برای کاهش تندی بیش از حد غذاها وجود دارد. با کمک اسیدها، روغن ها و مواد چرب، شکر و حتی افزودن آب یا سبزیجاتی مانند سیب زمینی و هویج، می توان تندی غذا را به حد دلخواه کاهش داد، بدون اینکه طعم اصلی را خراب کند. انتخاب بهترین روش به نوع غذا و سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

اگر تجربه یا پیشنهادی برای مقابله با تندی بیش از حد غذاهایی که در اینجا ذکر نشده دارید، فراموش نکنید که آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

منبع: foodal.com

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا