چگونه سالاد خوشمزه گل کلم و سبزیجات در پاییز تهیه کنیم؟

چگونه سالاد خوشمزه گل کلم و سبزیجات در پاییز تهیه

برای فرار سالاد همیشه محبوب است! از پیش غذا گرفته تا غذای جانبی، همیشه رول های سالاد وجود دارد. وقتی سالادی روی میز نباشد، به نظر می رسد چیزی مهم از سفره کم شده است. سالادها آنقدر متنوع، هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که بی پایان هستند. به عنوان مثال، رستوران ها اغلب میز مخصوصی دارند که فقط به سالاد اختصاص داده شده است و به نظر می رسد هر کدام به شما چشمک می زند. سالادها در ابتدا به عنوان پیش غذا سرو می شوند، اما گاهی اوقات حاوی مواد بسیار خوشمزه و سالمی هستند که به خودی خود تبدیل به یک غذای اصلی می شوند. مثلا اگر سالاد سزار را به تنهایی بخورید آنقدر سیر می شوید که دیگر جایی برای غذا ندارید، حالا سالاد ماکارونی هم جای خودش را دارد. سالادها شامل خیار، گوجه فرنگی، کلم، کاهو، هویج، خیار شور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، مرغ، قارچ و غیره است. با انواع سبزیجات تهیه می شود و هر کدام سس های مخصوص به خود را دارند. سالاد گل کلم یک سالاد خوشمزه پاییزی است. با فرا رسیدن فصل پاییز و ورود گل کلم به بازار، می توانید انواع سالادهای خوشمزه و هیجان انگیز را با گل کلم درست کنید که تنوع بسیار زیادی دارد. سالاد گل کلم که در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم با ترکیب گل کلم با سبزیجاتی مانند هویج، خیار، کدو سبز، شوید و یک سس خوشمزه تهیه شده است. اگر دوست دارید سالادهای متفاوت و جدید درست کنید، این مطلب را با توضیح سالاد گل کلم و سبزیجات دنبال کنید.

مواد مورد نیاز

گل کلم کوچک: 1 عدد
هویج: 2 عدد
کدو سبز: 2 عدد
خیار: 4 عدد
گردو خرد شده: 1 پیمانه
شوید تازه و خرد شده: 1 فنجان
مواد لازم برای سس سالاد
سس مایونز: 5 قاشق غذاخوری
سیر: 2 حبه
سرکه بالزامیک: 4 قاشق غذاخوری
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

چگونه سالاد خوشمزه گل کلم و سبزیجات در پاییز تهیه کنیم؟

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا گل کلم را کاملا بشویید و خرد کنید. هویج را نیم پز کرده و نگینی خرد کنید. خیار و کدو سبز را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید. سبزیجات خرد شده را در ظرف مناسبی بریزید و شوید و گردوی خرد شده را اضافه کنید. برای تهیه سس سالاد کافیست سس مایونز، سرکه بالزامیک، روغن زیتون، سیر رنده شده، فلفل سیاه و نمک را با هم مخلوط کرده و به مواد سالاد اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا طعم ها با هم ترکیب شوند. حالا ظرف سالاد را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید و بگذارید خنک شود، سپس سالاد گل کلم خوشمزه ما آماده سرو است، نوش جان کنید.

نکات برجسته
1- گل کلم یکی از بارزترین سبزیجات، سرشار از فیبر، حاوی انواع ویتامین های گروه C، B، K و مقادیر قابل توجهی پتاسیم، منگنز، منیزیم و فسفر است. گل کلم سالم و تازه باید کاملا سفید باشد و لکه های سیاه روی گل کلم نشان از کهولت سن آن است. سطح گل کلم باید کاملا ترد و تازه باشد، له نشود. علاوه بر این، برگ های تازه گل کلم باید سبز روشن باشد. می توانید گل کلم را کاملا خشک و در کیسه باز در یخچال به مدت 5 روز بدون شستشو نگهداری کنید.

2- هر بار که سس مایونز یکی از مواد اولیه در تهیه غذا یا سالاد است، برخی از افراد می پرسند که آیا می توان به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این یک موضوع سلیقه ای است. اگر منع مصرف دارید یا نمی خواهید از سس مایونز به دلیل کالری بالا به جای ماست غلیظ استفاده کنید. با این حال، ماست به طور کلی آب ریز است. بنابراین توصیه می شود این کار را برای مهمانی ها انجام ندهید.

3- کدو سبز یکی از پر مصرف ترین سبزیجات با ارزش غذایی بالا، سرشار از آنتی اکسیدان، منیزیم، مس و فسفر و منبع غنی از ویتامین های A و C است. از آنجایی که کدو سبز سرشار از فیبر است، گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. همچنین برای محافظت از سلامت قلب، محافظت از سلامت چشم، کنترل دیابت، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد غده تیروئید، بهبود پروستات، بهبود عملکرد مغز و حافظه، کمک به مرطوب کردن پوست و غیره استفاده می شود. استفاده از کدو سبز مفید است. عملی کدو سبز را می توان بخارپز، آب پز، کبابی یا سرخ کرد. هنگام خرید کدو سبز دقت کنید که پوست آن سخت و شفاف باشد و از خرید کدو حلوایی شل و چروکیده با پوست کدر خودداری کنید.