چگونه نمک خانگی را ساده و سریع تهیه کنیم؟

چگونه نمک خانگی را ساده و سریع تهیه کنیم؟

ادویه ای معطر و خوشمزه به نام نمک از ترکیب انواع سبزیجات، ادویه ها و کلم به دست می آید. ساختن کوره های عکاسی اشتیاق خاص خود را دارد. در غیر این صورت ممکن است خوشمزه نباشد، جا نیفتد یا زود خراب شود. پس بهتر است برای درست کردن نمک این نکات را رعایت کنید. در این مقاله از انتخابتو طرز تهیه نمک را به صورت ساده و سریع به شما آموزش می دهیم و به شما می گوییم که چگونه می توانید آن را به راحتی در منزل درست کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار غذا لذت ببرید. پس تا انتها همراه ما باشید.

چگونه نمک خانگی را با گل کلم آماده تهیه کنیم؟

برای درست کردن نمک خوشمزه و ماندگار باید از مواد تازه و با کیفیت استفاده کنید. بنابراین ابتدا مواد لازم را مطابق جدول زیر تهیه کنید:

مواد مورد نیاز مقدار
گل کلم 10 کیلو
هویج یک و نیم کیلو
خیار 1 کیلو
کرفس 1 بوته
فلفل کاین 20 مسئله
سیر 2 گیاه
سرکه سفید در صورت نیاز
نمک در صورت نیاز
آب جوشیده در صورت نیاز
ترخون، مرزه و سبزی کرفس مقدار کمی برای خوشبو شدن آن

ترشی مخلوط - 670 گرم

56600

54000

بخش

ترشی بندری خوشاب – ۵۸۰ گرم

نکاتی در مورد تهیه ترشی خانگی

طرز تهیه نمک گل کلم فوری: برای تهیه نمک خوشمزه مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: ابتدا گل کلم را جدا کنید. بنابراین اندازه بزرگ است حالا گل کلم را در یک کاسه آب بریزید و چند بار آب آن را عوض کنید. سپس تمام گل کلم ها را در سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس یک پارچه تمیز بردارید و روی پارچه قرار دهید تا گل کلم ها کاملا خشک شوند. به این ترتیب هیچ رطوبتی برای آنها باقی نمی ماند.

مرحله دوم: در این مرحله کرفس را خرد کرده و در قابلمه بریزید و چند بار آب آن را عوض کنید و در نهایت صبر کنید تا کاملا خشک شود. خیارها را بشویید و با خلال دندان چند سوراخ روی آنها ایجاد کنید تا کاملا ترد شوند. حالا خیارها را روی پارچه ای قرار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. می‌توانید خیارها را به طور تقریبی خرد کنید یا مستقیماً داخل نمک بریزید. هویج را پوست بگیرید و درشت خرد کنید؛ در نهایت آن را روی یک پارچه مرطوب قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

مرحله سوم: در این مرحله به ساخت ترکیب آب نمک و سرکه ادامه دهید. نسبت سرکه به آب باید یک به هشت باشد. پس باید در هر لیوان سرکه 8 لیوان آب بریزید. برای هر لیتر آب سه قاشق غذاخوری نمک لازم است. ابتدا یک قابلمه مناسب تهیه کنید و داخل آن آب بریزید. بگذارید آب روی آتش بماند و بجوشد. سپس آن را از روی اجاق بردارید و بلافاصله نمک را اضافه کنید. این مخلوط را هم بزنید تا نمک کاملا در آب حل شود. وقتی کمی خنک شد، سرکه را اضافه کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله ظروف شیشه ای مورد نظر خود را بردارید و آنها را کاملا بشویید تا کاملا تمیز شوند. سپس آن را خشک کنید. حالا مواد مرزه را به همراه سبزی خشک به صورت لایه لایه در ظرف بریزید و سیر و فلفل تند را بین لایه ها قرار دهید. حالا مخلوط سرکه و آب نمک را روی مواد بریزید تا کاملا بپوشند. درب ظرف را ببندید و سه چهار روز در آشپزخانه و یک هفته در یخچال بگذارید. در پایان این مدت نمک کاملا رسوب کرده و آماده مصرف می شود.

طرز تهیه نمک مخلوط به همین سادگی است. می توانید با کمترین هزینه آن را در منزل درست کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

ترشی لیمو با پوست آن: 5 روش ساده اما خوشمزه!

نکات مهم در مورد طرز تهیه نمک گل کلم

طرز تهیه گل کلم شور

طرز تهیه نمک بسیار آسان است. اما نکات زیر می تواند از آسیب دیدن آن جلوگیری کند:

  • برای جلوگیری از کپک زدن نمکتان بهتر است از آب جوشیده استفاده کنید.
  • اگر طعم سرکه شما تند است می توانید به جای 1 لیوان از نصف لیوان سرکه با سرعت بالا استفاده کنید.
  • تا زمانی که آب نمک کاملا جذب نشود، درب را باز نکنید.
  • مقدار فلفل در نمک به ذائقه شما بستگی دارد. اگر می خواهید طعم شور بیشتر تند باشد می توانید روی فلفل ها سوراخ هایی ایجاد کنید تا طعم تند آن کاملا به نمک منتقل شود یا تعداد فلفل های تند را زیاد کنید.
  • از قرار دادن نمک در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • چسبندگی و لغزنده بودن نمک نشان دهنده ورود هوا به آن است. برای جلوگیری از این اتفاق، حتما ظرف نمک را پر کرده و زیر درب آن پلاستیکی قرار دهید و سپس آن را محکم ببندید.
سرکه سفید ادیب - 2.5 لیتر

سریع ترین طرز تهیه ترشی خوشمزه ربیع (مشهدی).

چگونه نمک خانگی درست کنیم؟

حرف آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب طرز تهیه نمک را به شما آموزش دادیم و توضیح دادیم که چگونه می توانید نمک خوشمزه و ماندگار درست کنید. این نمک خوشمزه و سالم را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و جلوه ای زیبا به سفره های خود ببخشید. با رعایت نکاتی که گفتیم، ماندگاری نمک افزایش می یابد و می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

1. چرا هنگام تهیه نمک خانگی باید از کمبود رطوبت سبزی و لیوان آگاه باشیم؟

زیرا رطوبت شیشه و سبزیجات باعث کپک زدن نمک می شود.

2. چگونه نمک زرد درست کنیم؟

برای درست کردن نمک زرد مقداری زردچوبه به مخلوط آب و نمک اضافه کنید و سپس همراه با سرکه روی نمک بریزید.

3. برای تهیه نمک از چه نوع سرکه ای باید استفاده کرد؟

برای تهیه نمک باید از سرکه سفید استفاده کرد.

4. چگونه گل کلم شور بدون سرکه تهیه کنیم؟

اگر طعم سرکه را دوست ندارید، می توانید به سادگی با مخلوط کردن آب و نمک آب نمک درست کنید.

طرز تهیه ترشی تابستانی با میوه های فصل؟

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا