آیا هدف قرار دادن قند در رژیم غذایی منجر به کاهش وزن و لاغری می شود؟

آیا هدف قرار دادن قند در رژیم غذایی منجر به

ضیاءالدین مظهری با اشاره به عوارض رژیم های حذف قند، قندهای تصفیه شده را برای بدن مضر عنوان کرد و گفت: افرادی که به رژیم های حذف قند روی می آورند به سرعت لاغر می شوند، لاغر می شوند و گرسنه نمی شوند اما در طول این مدت با عوارض جدی مواجه می شوند. آی تی. این رژیم چند سالی چهره این افراد را پیر می کند و راه را برای ابتلا به بیماری های مختلف در دراز مدت هموار می کند.

وی اظهار داشت: کم خونی گسترده، افزایش کلسترول، تنگی عروق و گرفتگی عروق وجود دارد. سرهنگ برخی از نتایج استفاده نامناسب وی با بیان اینکه رژیم های حذف قند اشتباه است، اضافه کرد: نتایج به دست آمده از این گونه رژیم ها پایدار نیست و بلافاصله سوخت اولیه بدن را کاهش داده و هوس ایجاد می کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: سیستم بدن انسان در اولین قدم برای تداوم حیات نیاز به انرژی دارد و این انرژی باید در قالب یک سیستم فیزیولوژیکی مناسب از درشت مغذی های مولد انرژی مانند پروتئین ها، چربی ها و قندها تامین شود. .

مظهری اثرات روانی رژیم های حذف قند را پرخاشگری، کسالت و افسردگی عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که به رژیم های حذف قند روی می آورند تنها مدتی می توانند چنین رژیم هایی را تحمل کنند و پس از مدتی بدن آنها به طور طبیعی بهبود می یابد. هوس وجود دارد و این ولع به حدی می رسد که انسان هر چقدر هم بخورد احساس سیری نمی کند.

به طور کلی در فرهنگ تغذیه باید توجه داشت که رفتار متناسب با ساعت بیولوژیکی بدن در نظر گرفته شود و افراد باید رژیم غذایی مناسب، متنوع و متعادل را در نظر داشته باشند و: مصرف نرم را حذف یا بهبود بخشند. نوشیدنی ها شیرینی، شکلات، چیپس، پفک و انواع فست فودها اجتناب از مصرف غذا راه ساده ای برای بهبود رژیم غذایی است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: رژیم های حذف قند با وجود توصیه هایی برای رژیم غذایی مناسب، رژیم غذایی را به صورت غیراصولی تغییر می دهد که با نرم افزارهای اولیه بدن انسان سازگاری ندارد و این مشکل نیاز به توجه دارد. عوارض کوتاه مدت و بلند مدت زیادی وجود دارد.