عوامل موثر بر میزان ویتامین C مورد نیاز بدن

عوامل موثر بر میزان ویتامین C مورد نیاز بدن

انتخابتو، ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد، از این رو به دلیل خواص آن برای تقویت سیستم ایمنی شناخته شده است، البته فواید آن فراتر از این است و برای مثال برای کلاژن بسیار ضروری است. کلاژن ماده ای است که به جوان ماندن پوست، انعطاف پذیری مفاصل و التیام زخم ها کمک می کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول های بدن در برابر آسیب های ناشی از مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و برخی سرطان ها را کاهش می دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که ویتامین C مصرف می کنند C بیشتری دریافت می کنند. خطر ابتلا به بیماری کمتر از دیگران است قلبی عروقی مانند آن

کارشناسان معتقدند مصرف روزانه ویتامین C به سن، جنسیت و سبک زندگی افراد بستگی دارد.

مقدار ویتامین C مورد نیاز بدن

مصرف روزانه ویتامین C به سن، جنسیت و سبک زندگی فرد بستگی دارد. حدود 75 میلی گرم ویتامین C در روز برای اکثر زنان بالغ و حدود 90 میلی گرم ویتامین C در روز برای مردان بزرگسال توصیه می شود، اما برخی عوامل مانند سیگار کشیدن، استرس و بیماری می توانند نیاز بدن به ویتامین C را افزایش دهند.

غذاهای حاوی ویتامین C

مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و توت فرنگی یکی دیگر از میوه های غنی از این ویتامین است و مصرف منظم آن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. علاوه بر این، فلفل قرمز، کلم، توت فرنگی، لیمو و گوجه فرنگی نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند. ویتامین C.

فلفل دلمه ای همچنین منبع عالی ویتامین C است. یک فلفل دلمه ای قرمز متوسط ​​حاوی تقریباً 152 میلی گرم ویتامین C است. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج نه تنها سرشار از آهن و کلسیم هستند، بلکه سرشار از ویتامین C هستند.

مهم است بدانید که یک فنجان اسفناج خام حاوی حدود هشت میلی گرم ویتامین C است، در حالی که یک فنجان بروکلی حاوی حدود 80 میلی گرم ویتامین C است.

میوه های استوایی مانند کیوی، انبه و آناناس نیز سرشار از ویتامین C هستند. یک کیوی می تواند بیش از 70 میلی گرم ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند و یک فنجان انبه خرد شده حاوی حدود 60 میلی گرم ویتامین C است.