جشنواره فیلم کوثر برندگان خود را معرفی کرد/ رویدادی برای حمایت از زنان

جشنواره فیلم کوثر برندگان خود را معرفی کرد رویدادی برای

به گزارش انتخابتو، اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر شامگاه 10 تیرماه در پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار شد. در این مراسم اسامی امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دولت سیزدهم، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا شریفی نیا حضور داشتند. ، جلیل فرجاد، جمال شورجه، علی ملاقلی پور، زهرا حمیدی و… حضور داشت

بررسی نقش الگوی سوم زنان تمدن ساز

مهر نوشت: ناصر باکیده در ابتدای این مراسم گفت: پنجمین جشنواره فیلم کوثر به برکت و احترام ماه محرم برگزار شد. این جشنواره پس از 15 سال با حمایت دوستان احیا شد. طبیعتاً برای به تصویر کشیدن این رویداد راه طولانی را پیموده ایم. شاید 5-6 ماه بعد از تأسیس اتاق فکر به این نقطه رسیدیم که باید نقش زنان در ساخت تمدن الگویی سوم تجدید نظر کنیم و جلسات ویژه ای در این راستا برگزار شد.

وی در پایان گفت: بیش از 1200 فیلم در بخش های مختلف به این دوره از جشنواره ارسال شد. در این حادثه سعی کردیم نسبت به دو موضوع عفاف، حجاب و عفاف و همچنین مظلومیت رژیم صهیونیستی بی تفاوت نباشیم.

سید محمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور سیزدهم نیز در این مراسم گفت: خوشحالیم که این جشنواره دوباره کار خود را آغاز کرده و امیدواریم در آینده نیز ادامه داشته باشد و موفقیت های زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد. شأن، حقوق و جایگاه زن بسیار مهم است و ما در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داریم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه ماست که موضوعات جذابی مانند زنان تاریخی، زنان معاصر و… را با آثار هنری زیبا ارائه کنیم. به عنوان مثال، زنان پایدار غزه در حال حاضر نفوذ زیادی در جهان دارند.

هانیه رئیسی فرزند شهید ابراهیم رئیسی به مناسبت عید سعید قربان متنی ارسال کرد که در این برنامه قرائت شد.

وظیفه ما این است که با آنها به زبان جوانان صحبت کنیم.

انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت سیزدهم با تکریم شهدای خدمت گفت: امیدواریم روایتگر خوبی از نهضت شهید ابراهیم رئیسی باشیم. 13. یکی از مسائل دولت نهضت وقف خانواده است. در شرایطی که خانواده و زنان بازیچه برخی رسانه ها شده است، برگزاری چنین مراسمی اهمیت زیادی پیدا می کند. یکی از ابزارهای مقابله با این تهدیدات سینما و فیلم است. چون جوانان ما زبان سینما و فیلم را بهتر می فهمند. وظیفه ما این است که با آنها به زبان جوانان صحبت کنیم.

امیدواریم حرکت‌های رسانه‌ای ما با هدف تبیین و نمایش الگوی سوم تمدن‌ساز زنان و خانواده اسلامی، حرکت‌های مؤثر و روشنگرانه‌ای در جهان باشد.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید در ادامه این برنامه گفت: جشنواره فیلم کوتثر، رویدادی برای پاسداشت زنان است. یک زن نمونه، هرتز. زهرا علیهاالسلام را از آن جهت کوثر نامیدند که مانند آب حیات بخشید. جامعه ما مدیون زنانی است که با شجاعت و موضع گیری خود باعث رشد و جهت دهی جامعه می شوند. زنان مثمر ثمری که در عین پاکدامنی و پاکدامنی همه چیز خود را به دیگران می سپارند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان یک مادر، همسر، دختر، فعال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی الگوی بسیار خوبی برای بانوان است. امروزه جنبه های مختلف شخصیت زنان می تواند جامعه ما را شکل دهد. اگر نتوانیم الگوی مناسبی را به جامعه ارائه کنیم، جامعه به ناچار به دنبال الگوهای جعلی خواهد بود. اینکه در میان خانواده های شهدا زنانی داریم که در عرصه های مختلف موفق هستند نشان می دهد که زن باید ضمن حفظ عفت خود به خود و رسالت تربیتی جامعه ایمان داشته باشد.

برگزیدگان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر به شرح زیر معرفی شدند:

بخش اسکریپت 135 ثانیه

رتبه پنجم بهترین فیلمنامه 135 ثانیه: «همیشه با من» ساخته محمدرضا پستک.

رتبه چهارم بهترین فیلمنامه 135 ثانیه: «مدل» ساخته رضا طالبی زاده

رتبه سوم فیلمنامه 135 ثانیه ای: فیلمنامه «بی عنوان» نوشته اعظم شهدوست.

رتبه دوم فیلمنامه 135 ثانیه ای: «مهمان» ساخته معصومه حبیبی.

برگزیده در بخش فیلمنامه 135 ثانیه ای: «پرده» محسن غضنفری

جایزه ویژه فیلمنامه 135 ثانیه ای «دزدان دریایی دریا» ساخته امیرحسین ریاحی.

بخش مستند، داستانی، ویدئویی و انیمیشن

بهترین فیلم کوتاه مستند: نامه ای از دمشق به کارگردانی عباس ایمانیان

بهترین فیلم مستند بلند: «بانو قدس ایران» به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی

محمدعلی رخشانی در بخش تحقیق و پژوهش فیلم مستند «من می میرم» صابر انتخاب شد.

بهترین فیلم کوتاه: «خون داغ» ساخته علی ثقفی

بهترین انیمیشن: «پیش از بهشت» ساخته احمد حیدریان

بهترین موزیک ویدیو: «مسافران خورشید» از علی ملاقلی پور

جایزه ویژه عفاف و حجاب در بخش داستان کوتاه: «خانه پنجم» اثر رضوانه فتحی

جایزه ویژه عفاف و حجاب در بخش سینما: «جزیره مینو» به کارگردانی حسین قاسمی جامی.

جایزه ویژه غزه و مقاومت: «زنانی با گوشواره های باروتی» ساخته رضا فرهمند

بخش بین المللی

بهترین مستند کوتاه و نیمه بلند بخش بین المللی: «زیر درخت لیمو» ساخته نورالعود.

جایزه ویژه مستند کوتاه و نیمه بلند در بخش بین المللی: «ارتعاشات غزه» ساخته رهاب نزل.

جایزه فیلم کوتاه داستانی بخش بین الملل: فیلم «پیام» ساخته سعید ملتجبی

جایزه ویژه فیلم داستان کوتاه: فیلم تاک ساخته مصطفی آقامحمدلو

بهترین مستند بلند بخش بین المللی: «او دوست من بود» ساخته شادی عیسی

همچنین در بخش فیلم، «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج، «ویلایی ها» به کارگردانی منیر قادی، «حناس» به کارگردانی حسین دارابی، «جزیره مینو» به کارگردانی حسین قاسمی جامی، «دست ناپیدا» به کارگردانی انسیه شاه» گنجانده شده است. «شور عاشقی» به کارگردانی حسینی و کارگردانی داریوش یاری انتخاب شد.

22055

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین