دمنوش های گیاهی که به کاهش قند خون کمک می کنند

دمنوش های گیاهی که به کاهش قند خون کمک می

انتخابتو، افراد دیابتی یا پیش دیابتی باید سطح قند خون خود را مدیریت و کنترل کنند، تغذیه سالم و فعالیت بدنی می تواند در این زمینه موثر باشد، مصرف برخی نوشیدنی های گیاهی نیز به کنترل سطح قند خون کمک می کند. در زیر به معرفی و بررسی چند نوشیدنی گیاهی مفید در این زمینه می پردازیم:

چای شنبلیله

چون شنبلیله فویل ها دانه‌های شنبلیله که به‌خاطر فواید بی‌شماری برای سلامتی از جمله تنظیم قند خون شناخته می‌شود، حاوی فیبر محلول است که می‌تواند با کاهش سرعت هضم و جذب کربوهیدرات‌ها، به مدیریت سطح قند خون کمک کند. برای تهیه چای شنبلیله یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را چند دقیقه در آب داغ خیس کنید و قبل از نوشیدن آن را صاف کنید. این نوشیدنی باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون ناشتا می شود.

چای دارچین

دارچین یک ادویه محبوب است که به دلیل طعم شیرین و گرمش شناخته شده است، اما خواص دارویی زیادی نیز دارد. نتایج مطالعات نشان می دهد که دارچین می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و سطح قند خون را کاهش دهد. برای تهیه چای دارچین، یک چوب دارچین را به آب داغ اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. دارچین به کاهش سرعت تجزیه کربوهیدرات ها در سیستم گوارش کمک می کند، حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و استفاده موثرتر از گلوکز توسط سلول های بدن را تضمین می کند.

چای زنجبیلی

زنجبیل یکی دیگر از گیاهان قدرتمند با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. نتایج مطالعات نشان می دهد که زنجبیل ممکن است سطح قند خون ناشتا را بهبود بخشد. برای تهیه چای زنجبیل، یک تکه کوچک ریشه زنجبیل تازه را رنده کرده و به مدت پنج تا 10 دقیقه در آب خیس کنید، سپس صاف کرده و بنوشید. زنجبیل حساسیت به انسولین و استرس را بهبود می بخشد. اکسیداتیو و هر دو التهاب مرتبط با دیابت را کاهش می دهند.

چای سبز

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی دارد، بنابراین به طور قابل توجهی به تنظیم قند خون کمک می کند، نتایج تحقیقات نشان می دهد که چای سبز حاوی: پلی فنول ها ممکن است به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون کمک کند. برای تهیه چای سبز مقداری از برگ های آن را در آب داغ بریزید و بگذارید دو تا سه دقیقه دم بکشد. این نوشیدنی به تنظیم سطح گلوکز و افزایش فعالیت انسولین کمک می کند.

چای ترش

چای ترش یا چای هیبیسکوس به دلیل طعم و رنگ آن و سرشار از آنتی اکسیدان هایی که می توانند سطح قند خون را کاهش دهند، شهرت دارد، نتایج مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که چای ترش می تواند به میزان قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. گل خشک برای تهیه چای ترش هیبیسکوس حدود 5 تا 10 دقیقه آن را در آب داغ قرار دهید، آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی می توانند با استرس مبارزه کنند اکسیداتیو این مبارزه ای است که برای سلامت عمومی مفید است.