روش های موثر برای پاک کردن رنگ گردویی از دست

روش های موثر برای پاک کردن رنگ گردویی از دست

وقتی پوست گردوی تازه با دست ها تماس پیدا می کند باعث تیره شدن دست ها می شود، بنابراین با شستن دست ها با آب صابون نمی توان این لکه های سیاه را از بین برد. اگر دستان شما به دلیل کنده شدن پوست گردو سیاه شده است، راه حل هایی که در این مقاله ارائه می دهیم می تواند به شما در رفع سیاهی دست کمک کند.

علت سیاه شدن دست ها در اثر تماس با گردوی تازه

به گزارش همشهری آنلاین، پوست گردوی تازه به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن، خاصیت رنگ دهی بسیار خوبی دارد. اگر پوست گردو با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا کند، لکه های قهوه ای عمیق و سختی ایجاد می شود. این خاصیت رنگ دهی زیاد پوست گردو باعث شده است که از قدیم الایام از آن به عنوان رنگ در رنگ کردن مو و رنگ کردن نخ ها و الیاف با پوست گردو استفاده شود. این رنگ طبیعی بادوام و ماندگار بوده و پایداری بالایی دارد.

از بین بردن لکه سیاه گردو با برگ درخت گردو

اگر دستانتان در اثر تماس با پوست گردو سیاه شده است، برای از بین بردن این لکه، برگ های درخت گردو را روی لکه بمالید و سپس دستان خود را بشویید تا رنگ آن از بین برود. این کار را چندین بار انجام دهید تا نتیجه دلخواه خود را ببینید.

از بین بردن لکه سیاه گردو با سرکه

برای روشن شدن جوش های سر سیاه نصف لیوان سرکه را با نصف لیوان آب مخلوط کنید و دست های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید.

از بین بردن لکه سیاه گردو با خمیر دندان

یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن رنگ گردوی سیاه از روی پوست دست این است که مقداری خمیر دندان و خمیردندان سفید کننده را روی یک مسواک قدیمی بمالید و آن را به شدت روی پوست دست بمالید تا سیاهی آن کاهش یابد و از بین برود.

از بین بردن لکه سیاه گردو با نمک و آبلیمو

برای از بین بردن لکه سیاه گردو از روی پوست، نصف لیوان آب لیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست های خود را با این مخلوط بشویید.

از بین بردن لکه های سیاه روی گردو با کرم لایه بردار

می توانید از کرم های لایه بردار برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست و پاک کردن رنگ باقی مانده روی دست استفاده کنید.

از بین بردن لکه سیاه گردو با شیر و آب

مقدار مساوی شیر و آب را با هم مخلوط کرده و دست های خود را با این مخلوط بشویید تا لکه های سیاه روی دست ها محو و از بین بروند.

از بین بردن لکه سیاه گردو با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه های سیاه گردو از روی پوست می توانید مقداری جوش شیرین را با مواد شوینده ظرف شویی مخلوط کرده و دست های خود را با این مخلوط بشویید و یا با مالیدن دست های خود با مسواک قدیمی آغشته به جوش شیرین این لکه ها را پاک کنید. .

از بین بردن لکه های سیاه روی گردو با وایتکس

اگر سیاهی دستتان خیلی زیاد است و با ترکیبات طبیعی برطرف نمی شود، می توانید دست هایتان را با مقدار کمی وایتکس بشویید و سیاهی دست هایتان را با لیف و وایتکس برطرف کنید. اما اگر پوست حساسی دارید این روش توصیه نمی شود.

از بین بردن لکه های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو

می توانید دست های خود را با لاک پاک کن یا اکسیدان رنگ مو بشویید تا گردوی سیاه از دستانتان پاک شود، اما اگر پوست حساسی دارید، این روش ها توصیه نمی شود زیرا عوارض زیادی دارند.

پوست گردوی تازه را بدون تیره شدن دست بگیرید

روش اول: اگر می خواهید گردوی تازه را پوست بگیرید تا دستتان سیاه نشود، پوست گردو را حتما در ظرف آب بردارید تا سیاهی آن کمتر به داخل پوست نفوذ کند.

روش دوم: برای کندن پوست تازه گردو، گردوها را چند روز در سایه آفتاب قرار دهید تا پوست سبز آن کمی خشک شود و چروک شود. سپس با پای خود گردو را روی آسفالت فشار دهید تا پوست گردو به راحتی جدا شود.

روش سوم: برای از بین بردن پوست گردوی تازه، گردو را روی سطح صافی قرار دهید و بعد از 5-6 ماه روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید، پوست گردو به راحتی جدا می شود.

روش چهارم: بعد از اینکه گردوها را در یک سوراخ کوچک قرار دادید و روی آن را پوشانید و به مدت 2-1 هفته گذاشتید، به راحتی می توانید با کمک دستکش و چاقو پوست گردوها را جدا کنید.

روش پنجم: برای کندن پوست گردوی تازه ابتدا دستکش نخی و سپس دستکش نایلونی بپوشید زیرا استفاده از دستکش نایلونی به تنهایی باعث بخار شدن دست ها و تیره شدن بیشتر می شود.