اگر به فکر ترک اعتیاد هستید، این نوشیدنی ها را فراموش نکنید

کلم پیچ کلاسیک کفیر آیران - 1.5 لیتر، بسته 6 عددی

اعتیاد یکی از بلاهایی است که می تواند بر شما و اطرافیانتان تاثیر بگذارد و زندگی شما را مختل کند. وقتی تصمیم به تسلیم شدن کامل گرفتید، می توانید به زندگی خود چهره ای جدید ببخشید و امید خود را افزایش دهید. در این مسیر با مشکلات و موانع زیادی مواجه خواهید شد، اما راه حل های مختلفی برای غلبه بر این موانع ارائه شده است. در این مقاله در مورد نوشیدنی هایی صحبت می کنیم که می توانند به شما کمک کنند و به شما کمک کنند تا در اسرع وقت از شر این مشکل خلاص شوید.

برای کاهش اضطراب و بیقراری خود عیار بنوشید.

افراد پس از ترک اعتیاد با احساسات ناخوشایندی مانند اضطراب، نگرانی، بی قراری و حتی افسردگی مواجه می شوند. این اضطراب ناشی از ترس از بازگشت به اعتیاد یا از دست دادن حمایت اجتماعی است. علاوه بر این، تغییرات در سطح مغز و اختلال در ترشح انتقال دهنده های عصبی نیز ممکن است از عوامل بروز این اضطراب باشد. برای مدیریت این وضعیت، بهره مندی افراد از راه حل های مختلفی مانند مشاوره روانشناسی، تکنیک های تمدد اعصاب مانند تمرینات تنفسی و مدیتیشن، تغذیه سالم و فعالیت های ورزشی مهم است. علاوه بر این، حمایت عاطفی و حضور خانواده و دوستان نیز بسیار مهم است زیرا این حمایت ها می تواند روند بهبودی اعتیاد را تسریع کند. برای این منظور حتی می توانید از نوشیدنی هایی بهره مند شوید که این بی قراری را در بدن شما کاهش داده و وضعیت روحی و جسمی شما را بهبود می بخشد. نوشیدنی هایی مانند آیران.

دو لیوان عایران

کاهش خستگی و خواب آلودگی با قهوه

خستگی و خواب آلودگی می تواند از علائم رایج پس از ترک اعتیاد باشد. این احساسات ناخوشایند اغلب به دلیل تغییر در ساختار و عملکرد مغز و همچنین اختلال در الگوی خواب رخ می دهد. بسیاری از افرادی که از اعتیاد بهبود می یابند در ابتدا با مشکلات خواب از جمله مشکل در به خواب رفتن و حتی پرخوابی مواجه می شوند. علاوه بر این، بهبودی از اعتیاد می تواند باعث خستگی و از دست دادن انرژی در طول روز شود که منجر به کاهش تمرکز و توجه می شود. برای مدیریت این وضعیت، برای افراد مهم است که به یک روال خواب سالم و منظم بازگردند. فعالیت های ورزشی منظم، تغذیه سالم و استراحت کافی می تواند به این وضعیت کمک کند. همچنین ممکن است کمک گرفتن از متخصصان سلامت روان یا مشاوره برای مقابله با خستگی و خواب آلودگی موثر باشد. یکی از نوشیدنی های رایجی که هنگام ترک اعتیاد تجویز می شود قهوه است. این نوشیدنی برای رفع خستگی و خواب آلودگی استفاده می شود.

قهوه و نوشیدنی های انرژی زا به شما انگیزه می دهد

انگیزه ترک اعتیاد یکی از مهمترین عوامل موفقیت در روند ترک است. اما در طول ترک اعتیاد ممکن است این انگیزه کاهش یابد. اولین قدم برای افزایش و حفظ انگیزه در این مسیر این است که مردم را آگاه کنیم که چرا تصمیم به ترک اعتیاد گرفتند و اهدافشان چیست. ایجاد اهداف قابل دستیابی و قابل اندازه گیری که باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس موفقیت می شود نیز بسیار موثر است. علاوه بر این، ایجاد حمایت و ارتباط معنادار با دیگران، شرکت در گروه‌های حمایتی و مشاوره، استفاده از تکنیک‌های مدیریت استرس و افزایش هوش هیجانی می‌تواند به افراد کمک کند انگیزه خود را حفظ کنند و به سمت بهبودی اعتیاد حرکت کنند.

با نوشیدنی های کافئین دار روحیه خود را زنده کنید

نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار در طول ترک اعتیاد ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد. از یک طرف، مصرف کافئین می تواند انرژی و تمرکز را افزایش دهد، خواب آلودگی را کاهش دهد و توانایی انجام کارهای روزانه را بهبود بخشد. این در هنگام ترک اعتیاد نیز مفید است. از سوی دیگر، مصرف بیش از حد کافئین می تواند اضطراب، بیقراری را افزایش داده، الگوهای خواب را مختل کند و این می تواند به روند بهبودی اعتیاد آسیب برساند. علاوه بر این، مصرف کافئین ممکن است باعث افزایش سردرد و میگرن یا افزایش فشار خون در برخی افراد شود. برای مدیریت مصرف کافئین در دوران نقاهت از اعتیاد می توان به مصرف متعادل آن توجه کرد و از مصرف بیش از حد نوشیدنی هایی مانند قهوه و نوشابه های انرژی زا اجتناب کرد. در زیر تعادل در مصرف قهوه را با هم بررسی می کنیم.

قهوه ترکی بن مانو 250 گرم
% 5

۱۱۹,۵۲۰

۱۱۴۰۰۰ به مرد

قهوه

ملاحظات در مورد مصرف قهوه در طول قطع دارو

مصرف زیاد هر چیزی سم است و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مخصوصاً هنگام مصرف قهوه برای ترک اعتیاد، نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا از بروز مشکل بزرگتر جلوگیری کنید و هر چه زودتر به زندگی عادی خود بازگردید.

اعتیاد به قهوه خطر بزرگی است

می توانید یک وابستگی را با دیگری جایگزین کنید. مصرف منصفانه و معقول قهوه برای شما مشکلی ایجاد نمی کند و بسیار سالم خواهد بود. با این حال، اگر بخواهید مصرف خود را با قهوه جایگزین کنید، شروع به اعتیاد به قهوه خواهید کرد و این می تواند مشکلات بزرگتری برای شما ایجاد کند.

برهم زدن الگوی خواب با قهوه

خواب کم، هم از نظر کیفیت و هم از نظر مدت خواب، می تواند مسیر بهبودی اعتیاد را دشوارتر کند. قهوه با خاصیت ضد خوابی که دارد می تواند این مشکل را ایجاد کند و خواب شما را مختل کند. سعی کنید یک برنامه منظم برای مصرف خود ایجاد کنید و درست قبل از خواب مصرف نکنید.

قهوه ممکن است اضطراب را افزایش دهد

برخی افراد با مصرف قهوه دچار مشکلاتی مانند اضطراب و استرس می شوند و نباید قهوه های کافئین دار مصرف کنند. این مشکل می تواند روند اعتیاد شما را کندتر و دشوارتر کند تا اینکه بهتر شود. بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید و از افتادن در چاه به جای چاله خودداری کنید.

با نوشیدن شیر قوای بدنی خود را بازیابی کنید

شیر که منبع غنی و کاملی از مواد مغذی است، تاثیرات زیادی بر قدرت بدنی شما در طول بهبودی از اعتیاد دارد. اولین نکته این است که شیر سرشار از پروتئین و کلسیم است که برای ساخت و حفظ عضلات از دست رفته بدن بسیار مهم است. پروتئین های موجود در شیر آمینو اسیدهای ضروری برای تقویت عضلات و افزایش قدرت بدنی را فراهم می کند. علاوه بر این، کلسیم موجود در شیر به افزایش استحکام استخوان ها کمک می کند. از سوی دیگر، ویتامین D موجود در شیر، کلسیم غذاها را جذب می کند و برای سلامت استخوان ها و ماهیچه ها ضروری است. در شیر مواد مغذی دیگری مانند ویتامین A و B12 وجود دارد که برای افزایش انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن پس از ترک سیگار مفید است. البته در مصرف شیر باید مراقب باشید و نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

شیر کم چرب دومینو - بسته 6 تایی 200 میلی لیتری

یک لیوان شیر

مصرف بیش از حد شیر می تواند مشکلاتی در سیستم گوارش شما ایجاد کند

بسیاری از افراد به لاکتوز حساسیت دارند. شاید مصرف شیر به همان اندازه بتواند به آنها کمک کند، اما مصرف بیش از حد آن می تواند به سیستم گوارش آنها آسیب برساند. البته می توانند از شیر بدون لاکتوز استفاده کنند که باید در مصرف آن اعتدال کرد.

آب انار روده ها را در دوران ترک اعتیاد تقویت می کند

اگر تصمیم به ترک مواد مخدر دارید، بدن شما در ابتدا دچار کمبود ویتامین می شود که ممکن است برای بدن شما مشکل ایجاد کند. از جمله این ویتامین ها می توان ویتامین های C و B را برشمرد که کمبود آنها باعث مشکلات گوارشی می شود. انار تمام این مشکلات را برای شما حل می کند و همچنین با تامین ویتامین های بدن سیستم گوارش شما را بهبود می بخشد. برای آشنایی با فواید انار به 19 خاصیت ثابت شده آب انار (و طرز تهیه آب انار خانگی) مراجعه کنید.

یک لیوان آب انار

شربت سکنجبین سم زدایی قوی برای رهایی از اعتیاد است

عسل و سرکه به دلیل خاصیت بهبود شرایط گوارشی، ایجاد لایه های سلولی جدید، کنترل گلوکز و داشتن خواص ضد باکتریایی می توانند در این دوران بسیار مفید و مفید باشند. شربت سکنجبین از هر دوی این ترکیبات تهیه شده و تمام فواید آنها را در خود دارد. این در کنار طعم خوب و طراوت می تواند انتخاب خوبی برای نوشیدنی در کنار ترک اعتیاد باشد. علاوه بر این، این شربت که به دفع صفرای اضافی از بدن کمک می کند، به فرآیند سم زدایی پس از ترک سیگار کمک می کند و همراه خوبی برای شما خواهد بود.

مقدار شربت سکنجبین اصل 530 گرم با نصف لیوان می باشد

شربت ساکانجبین

چای زنجبیل در طول قطع دارو کلیه ها و کبد را نجات می دهد

زنجبیل دارای خواصی است که در مسیر اعتیاد به مواد مخدر نمی توان آنها را نادیده گرفت. این خواص شامل بهبود وضعیت کلیه و کبد، ضد باکتری، سم زدایی بهتر و بهبود وضعیت گوارشی، به ویژه در هنگام تهوع است. برای رهایی از اعتیاد و بهره مندی از خواص آن می توانید از این گیاه مخصوص با دم کرده و مخلوط گرم با عسل استفاده کنید.

مقدار زنجبیل تازه: 500 گرم

چای زنجبیلی

این نوشیدنی ها را همیشه به خاطر بسپارید

در زیر لیستی از نوشیدنی های مفید در دوران ترک اعتیاد را بررسی می کنیم:

  • آب: چه چیزی بهتر از آب برای درمان کم آبی بدن شما؟
  • آب هندوانه: نوشیدنی مفید دیگری که بدن شما را از کم آبی بدن و کمبود ویتامین خلاص می کند.
  • آب میوه های طبیعی: اگر مجبور به استفاده از برخی میوه ها طبق توصیه پزشک هستید، می توانید از آب میوه های طبیعی استفاده کنید.
  • دمنوش مرمکی: از آنجایی که در مواردی از آن استفاده می شود، بهتر است با نظر پزشک از این دمنوش استفاده کنید.
  • چای ماچا: می توانید به جای قهوه از آن استفاده کنید. در مورد چای ماچا که جایگزین محبوبی برای قهوه است بیشتر نوشته ایم.
  • آب زغال اخته: ممکن است یکی از گزینه های شما برای درمان افسردگی پس از ترک سیگار باشد.
  • آب پرتقال: برای کاهش اضطراب می توانید آن را بنوشید.
  • چای سبز: یکی دیگر از چای های جایگزین قهوه که در افزایش انگیزه بسیار موثر است.
  • چای بابونه: حاوی آپیژنین است و اضطراب شما را افزایش می دهد.
  • چای اسطوخودوس و گل های زبان گاوی: با این دمنوش ها آرامش را تجربه کنید
  • قهوه دیکف: تجربه فواید قهوه و عدم تجربه اضطراب

در نهایت، باید بدانید که چرا نوشیدنی‌ها امروزه مهم هستند.
مایعات از میل مجدد به نوشیدن جلوگیری می کند. البته بهتر است از نوشیدنی هایی استفاده کنید که با داروها تداخل ندارند. نوشیدنی ها مشکلات گوارشی را در طول بهبودی اعتیاد بهبود می بخشد. به طور کلی، برای اینکه تناسب اندام داشته باشید و روحیه خود را بالا نگه دارید، باید مایعاتی بنوشید که بدن شما را زنده نگه دارد.

منابع: محدودیت ها در گروه اعتیاد Theraleighhouse MedicineRehab

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است. قبل از استفاده از پیشنهادات این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر سلب مسئولیت انتخابتو را بخوانید.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا