صرفه جویی در پول می تواند کیفیت خواب شما را بهبود بخشد

صرفه جویی در پول می تواند کیفیت خواب شما را

دانشمندان دانشگاه بریستول در یک مطالعه جدید اعلام کردند که پس انداز منظم پول ممکن است به بهبود خواب کمک کند. این تحقیق نشان داده است که کنار گذاشتن مقداری پول به صورت ماهانه، هر چقدر هم که کم باشد، باعث می شود افراد احساس آرامش و خوش بینی بیشتری نسبت به آینده داشته باشند.

به گزارش بی بی سی، افراد کم درآمدی که به طور منظم پول پس انداز می کنند، به اندازه افراد ثروتمندی که پس انداز نمی کنند، از زندگی رضایت دارند. به گفته محققان، این به دلیل اضطراب کمتر در مورد پول و همچنین توانایی بهتر برای کنار آمدن با حوادث غیرمنتظره است.

علاوه بر این، به گفته آنها، با وجود اینکه افزایش هزینه ها در سال های اخیر، پس انداز را بسیار دشوار کرده است، از هر ده نفر شش نفر هنوز این کار را انجام می دهند.

برای انجام مطالعه خود، محققان انواع مطالعات را ارزیابی کردند. به عنوان مثال، آنها پس انداز 10 ساله هزاران نفر را بررسی کردند. آنها می گویند اگرچه پس انداز رضایت از زندگی را افزایش می دهد، اما پس انداز نکردن ضررهایی نیز برای مردم دارد.

با این حال، به گفته دانشمندان، تأثیر پس انداز در مقایسه با سایر رویدادهای زندگی بسیار ناچیز است. به عنوان مثال، در حالی که نقل مکان به یک خانه جدید یا ازدواج سلامت روان را تا حد زیادی بهبود می بخشد، از دست دادن شغل یا بچه دار شدن تأثیر معکوس دارد.

تشویق محققان به صرفه جویی در هزینه

اندرو گال، رئیس پس‌انداز در انجمن انجمن‌های ساختمان که این تحقیق را انجام داده است، گفت:

“در حالی که ما می دانیم که برخی از افراد در موقعیت پس انداز نیستند، یافته های تحقیق نشان می دهد که چرا همه باید تشویق شوند تا در صورت امکان تا حد امکان کمتر پس انداز کنند.”

در پایان این گزارش، محققان با اشاره به افزایش نرخ سود پس‌انداز در سال‌های اخیر، می‌گویند که ارائه‌دهندگان خدمات در این دسته باید دسترسی آسان‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتر و همچنین حساب‌های پس‌انداز را ارائه دهند. از مشوق ها برای تشویق مشتریان به پس انداز استفاده کنید.