(عکس) 8 گیاه آپارتمانی زیبا که در هر آشپزخانه ای رشد می کنند

عکس 8 گیاه آپارتمانی زیبا که در هر آشپزخانه ای

گیاهان آپارتمانی که یکی از محبوب ترین گزینه ها برای دکوراسیون منزل هستند، نه تنها زیبایی را به ارمغان می آورند، بلکه با حذف سموم از هوای اتاق، به تصفیه هوا نیز کمک می کنند. همه جای خانه، از اتاق نشیمن گرفته تا اتاق خواب و حتی آشپزخانه را می توان با گیاهان آپارتمانی تزئین کرد. گیاه مناسب برای هر فضا باید با توجه به فراوانی گیاهان و تنوع نیاز آنها انتخاب شود.

به گفته راهنمای شما، اگر قصد خرید گیاهان آپارتمانی برای آشپزخانه خود را دارید، باید گیاهانی بخرید که در برابر نوسانات دما مقاوم بوده و هوای آشپزخانه را تصفیه کنند و جلوه زیبایی به فضای آشپزخانه شما ببخشند. با معرفی گیاهان آپارتمانی مناسب با محیط آشپزخانه راهنمای خود را دنبال کنید.

1-گلبرگ

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

پتوس یک پیچک داخلی محبوب و بسیار مقاوم است که به خوبی با محیط سازگار می شود. این گیاه زیبا دارای برگ های سبز تیز و قلبی شکل است که به راحتی نمی میرند و به راحتی با شرایط مختلف محیطی سازگار می شوند. شما می توانید با کاشت گلبرگ در گلدان های آویز، بدون اشغال فضای پیشخوان جلوه زیبایی به آشپزخانه خود بدهید!

2- فیلودندرون

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

فیلودندرون یک گیاه همیشه سبز است که به عنوان یک گیاه خانگی مقاوم و با مراقبت آسان شناخته می شود. این گیاه اندازه نسبتا بزرگی دارد، مقاوم به خشکی است و در نور کم نیز می تواند زنده بماند. فیلودندرون ها به طور کلی به دو نوع خزنده و غیر خزنده تقسیم می شوند. فیلودندرون خزنده دارای برگ های سبز تیره و قلبی شکل است که به سمت بالا رشد می کنند و اغلب در گلدان های آویزان نگهداری می شوند. فیلودندرون غیر کوهنوردی دارای برگ های بسیار بزرگ و رشد کند است.

3- ساکولنت ها

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

ساکولنت ها یکی از بهترین گزینه ها برای تزیین میز آشپزخانه با نورپردازی خوب هستند. انواع مختلفی از این گیاهان وجود دارد و می توان آنها را به راحتی توسط پرورش دهندگان گل و گیاه مبتدی تا حرفه ای پرورش داد. ساکولنت ها گیاهان بسیار مقاومی هستند و بافت ساکولنت مخصوص آنها به آنها اجازه می دهد در محیط های بسیار خشک زنده بمانند. آنها آب را در برگ، ریشه یا ساقه خود ذخیره می کنند، معمولا به شکل ستونی یا کروی رشد می کنند و محل اصلی فتوسنتز آنها ساقه است.

4- گیاه عنکبوت

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

گیاه عنکبوتی یا کلروفیتوم یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب است که نگهداری از آن آسان است. این گیاه دارای برگ های گرد گندمی شکل با شاخه های سیم مانند است و در تابستان گل های سفید روی آن ظاهر می شود. گیاه عنکبوت در هر شرایطی به خوبی رشد می کند و گزینه خوبی برای نگهداری در گلدان های آویز است. گونه های مختلف گیاه عنکبوت با نوارهای طلایی، زرد و کرم روی برگ ها وجود دارد که به موازات رگبرگ ها سطح برگ را تزئین می کند.

5- سانسور

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

سانسوریا یا گیاه مادرشوهر، گیاهی بسیار زیبا و بادوام است که کاملاً با دمای اتاق و نور غیرمستقیم سازگاری دارد و نیاز به آبیاری زیادی ندارد و دارای برگهای بلند و بلندی است. این گیاه به ندرت با آفات و تجمع حشرات گلدانی مواجه می شود. تحقیقات ناسا نشان می دهد که گیاه سانسوریا ممکن است با حذف سمومی مانند فرمالدئید و بنزن به تصفیه هوای داخل خانه کمک کند.

6- فیکوس الاستیکا

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

اگر به دنبال یک گیاه بزرگ برای نگهداری در آشپزخانه منزل خود هستید، خرید فیکوس الاستیکا را به شما توصیه می کنیم. فیکوس الاستیکا گیاهی از خانواده روزاسه است و بیش از 800 گونه مختلف دارد. این گیاه دارای برگ های درشت، براق و نوک تیز است که به رنگ سبز و بنفش بوده و بافتی چرمی دارد. فیکوس الاستیکا گیاهی همیشه سبز است که در برابر نور و تغییرات دما مقاوم است و همچنین در فنگ شویی به عنوان گیاهی که خوش شانسی، ثروت و رفاه را جذب می کند، شناخته می شود.

۷- قهوه عربیکا

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

قهوه عربیکا گیاهی همیشه سبز است که نور کم را تحمل می کند و یکی از گیاهان سازگار با محیط آشپزخانه است. این گیاه در سه سالگی شکوفا می شود و گل های سفید زیبایی روی آن ظاهر می شود. پس از چهار سال، گیاه قهوه عربیکا به یک بوته زیبا تبدیل می شود، برگ های درخشان و زیبای آن خانه شما را تزئین می کند. این گیاه برای رشد به نور غیر مستقیم و آبیاری مکرر نیاز دارد.

8- بنفشه آفریقایی

8 گیاه آپارتمانی زیبا که می توانند در هر آشپزخانه ای رشد کنند

بنفشه آفریقایی گیاهی است با برگ‌های سبز تیره مخملی و کرک‌دار و گل‌هایی به رنگ‌های بنفش، آبی، سفید، صورتی، قرمز، زرشکی و بنفش. اگر شرایط مناسب باشد، این گیاه می تواند در تمام طول سال شکوفا شود و زیبایی خانه شما را دو چندان کند. بهترین شرایط برای نگهداری این گیاه نور متوسط ​​و غیر مستقیم و خاک مرطوب است.