چرا طرفداران «دونگ یی» باید «ایلجیما» را تماشا کنند؟

چرا طرفداران دونگ یی باید ایلجیما را تماشا کنند؟

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، درام «ایلجیما» بر خلاف بسیاری از درام های تاریخی کره ای که حول شخصیت های تاریخی واقعی می چرخند، مانند «جواهری در قصر»، «جومونگ» و «دونگی» بر اساس یک داستان عامیانه چینی ساخته شده است. شخصیت ها. ارتباط کمتری با واقعیت های تاریخی دارند.

به گزارش فرادید؛ داستان این سریال درباره شخصیتی شبیه به رابین هود است. مردی که از نخبگان و طبقه حاکم دزدی کرد و همچنین قهرمان مردم عادی و تحت ستم بود.

داستان در حدود سال 1633 در دوره چوسون و سلطنت شاه اینجو اتفاق می افتد. لی گیوم (با بازی لی جون گی) پسر یک نجیب زاده صادق به نام لی وون هو است که حامی و برادر وفادار پادشاه و یکی از اعضای کلیدی یک سازمان مخفی به نام چون وو هو است.

با این حال، هنگامی که یک پیامبر نابینا به خانه لی وون هو نگاه می کند و به پادشاه می گوید که کسی را به روشنایی خورشید می بیند و مردم او را دوست خواهند داشت، پادشاه معتقد است که “دو خورشید در یک آسمان وجود ندارند” و لی را می کشد. وون هو گیوم ماجرا را از داخل گاوصندوق می بیند، اما زنده می ماند. بعداً به دلیل شوکی که تجربه می کند، حافظه خود را از دست می دهد و توسط یک مرد معمولی که خود را “یونگ یی” می نامد به فرزندی پذیرفته می شود.

سیزده سال بعد، یئونگ یی حافظه خود را دوباره به دست می آورد و علامت روی شمشیر قاتل را به یاد می آورد و قول می دهد که از همین سرنخ برای یافتن قاتلان خانواده اش و انتقام از آنها استفاده کند. برای یافتن شمشیر و صاحب آن، او خود را به عنوان یک دزد سیاه پوش مرموز در می آورد که به املاک اشراف و اعضای سازمان مخفی Chunwuho یورش می برد. در عین حال به مردم در برابر بی عدالتی کمک می کند و قهرمان می شود. در هر دزدی، شاخه ای از گل های آلو قرمز که نماد خانه ای است که در آن زندگی می کند، به جا می گذارد و به همین دلیل او را «ایلجیما» به معنای گل آلو می نامند.

پادشاه و اشراف سعی در به دام انداختن ایلجیما و کشف هویت او دارند. به خصوص افسری به نام بیون سی هو که این را فرصتی می بیند تا خود را از زندگی فلاکت بار خود نجات دهد و تبدیل به یک نجیب زاده شود. در همین حال، یونگ یی عاشق یون چاه، دختر نجیب بیون شیک و خواهر ناتنی سی هو می شود.

اگرچه این سریال بر اساس حقایق مستند تاریخی ساخته نشده است، اما دوره ای که برای روایت ماجراهای آن انتخاب شده، تقریباً همان دوره ای است که داستان سریال های تلویزیونی مانند «جواهری در قصر» و «دونگ یی» در آن می گذرد. به همین دلیل بافت تاریخی و فضای بصری سریال شبیه همین سریال است.

1716021110 369 چرا طرفداران دونگ یی باید ایلجیما را تماشا کنند؟

با این حال نکته دیگری که ایلجیما را به دیگر سریال های تلویزیونی پرمخاطب مانند «دونگی» متصل می کند، بازیگران این سریال هستند. شخصیت زن اصلی این درام، دختری به نام یونچای با بازی هان هیو جو، بازیگر نقش دونگ یی است. البته این درام دو سال قبل از «دونگ یی» تولید شد، بنابراین هان هیو جو هنوز به شهرتی که بعد از «دونگ یی» پیدا کرد، نرسید.

نکته جالب این است که در این درام، نقش کودکی یونچای را نیز کیم یو جونگ بازی می کند که دو سال بعد در دوران کودکی خود نقش «دونگ یی» را بازی می کرد. کیم یو جونگ در حال حاضر 24 سال سن دارد و یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازیگران کره ای است.

اما چهره های آشنای دیگری نیز در این سریال حضور دارند. به عنوان مثال در این درام نقش کودکی ایلجیما را یئو جین گو بازی می کند که یک سال بعد در سال 2009 نقش دوران کودکی شاهزاده هودونگ را در درام «پرنسس جامیونگ» (جومونگ 3) بازی کرد. علاوه بر این، کیم سونگ ریونگ که نقش ملکه موهاسو را در درام «پرنسس جامیونگ» بازی کرد، در این درام نقش لی گئوم یا مادرخوانده ایلجیما را بر عهده گرفت.

با این حال، غیر از این ها، «ایلجیما» به دلیل داستان جذاب و نسبتا متفاوت و ترکیبی از عشق، اکشن و رمز و راز، ممکن است ماجراجویی جدیدی با چهره های آشنا برای طرفداران درام کره ای باشد که تا به حال آن را تماشا نکرده اند.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین