چگونه از تب دنگی پیشگیری کنیم؟ / درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد

چگونه از تب دنگی پیشگیری کنیم؟ درمان خاصی برای

عبدالرضا معجزه آسا وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ها منتقل می شود، گفت: ایدز مهاجم به انسان منتقل می شود، وی بیان کرد: این تخم پشه می تواند روزها، هفته ها و ماه ها در خشکی مقاوم باشد و زنده بماند و در اولین لحظاتی که آب به تخم این پشه مهاجم می رسد از تخم بیرون می آید و این یک چالش بزرگ است. و شرایط کنترل آن را دشوار می کند.

سفر به کشورهای دیگر و ابتلا به عفونت از طریق نیش پشه را توصیف می کند ایدز وی افزود: در حال حاضر به شهروندان توصیه می شود از سفر به کشورهای آلوده به ویژه کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس مانند امارات که در حال حاضر با شیوع این بیماری مواجه هستند، پرهیز کنند و در صورت ابتلا به این ویروس اقدامات مراقبتی جدی صورت گیرد. . سفر به این کشورها

مدیر برنامه مدیریت بیماری منتقل شده از پشه ها ایدز مهاجم در وزارت بهداشت گفت: از اسپری دافع حشرات استفاده کنید، لباس های روشن و آویزان بپوشید که به بدن نچسبد و اعضای بدن را نمایان نکند، در فضای بسته بمانید و روی پنجره ها توری بزنید.

معجزه آسا وی ادامه داد: افرادی که به مناطق و کشورهای آلوده سفر می کنند در صورت داشتن علائمی مانند سردرد، تب و بدن درد پس از بازگشت به کشور باید ظرف دو هفته به پزشک و نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. این پزشک می‌گوید درمان خاصی برای این بیماری وجود ندارد و درمان‌ها بیشتر حمایتی است که از سختی‌های این بیماری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راه اصلی انتقال این بیماری به افراد مبتلا به تب دنگی نیش پشه است، اظهار داشت: ویروس دنگی از طریق نیش پشه منتقل می شود. ایدز مصری و ایدز albopictus این پشه ها حامل ویروس هستند زیکا و چیکونگونیا آنها همچنین بیماری ها را منتقل می کنند زیکا می تواند از جنین به مادر منتقل شود و در نتیجه نوزاد ناتوان ذهنی به دنیا بیاید و دچار بیماری شود. چیکونگونیا اگرچه به اندازه تب دنگی کشنده نیست، اما باعث ناتوانی های زیادی در افراد مبتلا می شود و فرد به دلیل درد شدید مفاصل قادر به انجام فعالیت های روزمره و معمول خود نمی شود.