افزایش 6 درصدی اهدای خون در سه ماهه اول سال 1403

ذخیره خونی در کشور به 9 روز افزایش یافت/ سال گذشته 100 درصد نیاز خونی مراکز درمانی تامین شد.

شهرام میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بابیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 629 هزار واحد خون اهدا شد، اظهار کرد: اکثر اهداکنندگان در رده سنی 30 تا 45 سال هستند. افزایش مشارکت جوانان در اهدای خون است.

اهدای خون در زندگی فردی و اجتماعی مؤثر است و به حفظ سلامت جامعه، گسترش و توسعه فرهنگ ایثار و ایثار و افزایش مشارکت جوانان به ویژه در فعالیت های خیریه و مذهبی کمک می کند. اهدای خون یکی از برنامه های اصلی این سازمان در طول سال است.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران گفت: باید بتوانیم از ظرفیت های همکاری بین دستگاهی نهادهای متولی امور فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برای ارتقای فرهنگ در سطح جامعه به ویژه جوانان استفاده کنیم.

میرزایی ادامه داد: در حالی که سال گذشته 2 میلیون و 328 هزار واحد خون در کشور اهدا شد، در سه ماهه نخست امسال 629 هزار واحد خون در کشور اهدا شد که به ازای هر هزار نفر 27 اهداکننده خون وجود دارد. مبلغ اهدایی نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

میرزایی با اشاره به اینکه زنان در حفظ سلامت جامعه نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، گفت: میزان مشارکت زنان در اهدای خون در کشور در حال حاضر مطلوب نیست که یکی از مهم ترین عوامل کاهش مشارکت زنان در اهدای خون است. . اهدای خون ترس از کم خونی است. با توجه به این قبل از اهدای خون، آزمایش هموگلوبین برای بررسی کم خونی و غلظت خون در اهداکنندگان بر اساس استانداردهای تعیین شده در سازمان انجام می شود، زیرا حفظ سلامت اهداکننده مهم است، بنابراین خانم ها باید بدانند که قبل از اهدای خون، سلامت آنها بررسی می شود. . اهدای خون برای زنان مشکلی ندارد.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های اصلی امسال فرهنگ سازی و تشویق بانوان به اهدای خون و مشارکت است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.