انواع گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

انواع گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

گیاهان آپارتمانی می توانند فضای داخلی را روشن تر و زیباتر کنند. این گیاهان علاوه بر زیبایی و دکور، برای پاکسازی هوای آلوده خانه نیز مناسب هستند و می توانند در پیشگیری از بیماری ها موثر باشند.

به گزارش ایرنا، در میان این همه گیاه مختلف، شاید از خود بپرسید کدام یک بهتر است در خانه نگهداری شود؟ در این قسمت به معرفی گیاهانی می پردازیم که به راحتی در منزل نگهداری می شوند و فواید زیادی نیز دارند.

اریکا پالم

این گیاه برای محیط داخلی بسیار مناسب است و مرطوب کننده و پاک کننده دی اکسید کربن و سموم هوا محسوب می شود و به راحتی می توانید آن را در کنار مبلمان قرار دهید یا نزدیک پنجره قرار دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

گیاه مار

گیاه مار برای فضای داخلی، به خصوص اتاق خواب عالی است، زیرا سطح سالمی از اکسیژن را در داخل خانه ایجاد می کند و زیبا به نظر می رسد.

گیاه آلوئه ورا

مطمئناً فواید گیاه آلوئه ورا را می دانید. این گیاه می تواند سموم آلوده را از هوا حذف کند و اثر مواد شیمیایی مضر موجود در هوا را کاهش دهد.

گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

گیاه فیکوس

گیاه فیکوس یکی از ساده ترین گیاهان برای نگهداری و تصفیه کننده هوا از سموم مضر است. این گیاه به محیطی نسبتا خنک با نور غیر مستقیم نیاز دارد. بنابراین به راحتی می توان آن را در داخل خانه نگهداری کرد.

گیاه عشق

عشاقه یا پاپیتال دارای ساقه های نرم بالارونده و برگ های کوچک قلبی شکل است و با چسبیدن به درخت، دیوار یا هر داربستی بالا می رود. برای رشد بهتر این گیاه را نزدیک پنجره و در معرض نور خورشید قرار دهید. اشکه سموم هوا را جذب می کند و رشد آن بسیار آسان است. اشکه ابلق را می توان در گلدان پرورش داد و آویزان کرد.

این گیاه توسط ناسا به عنوان بهترین گیاه برای تصفیه هوای خانه معرفی شده است، زیرا این گیاه قارچ ها، آلاینده های موجود در هوا و هوا را جذب می کند و به افراد مبتلا به آلرژی های تنفسی اجازه می دهد در اتاق هایی با این گیاه بهتر زندگی کنند.

بن سای

بن سای درختچه های تزئینی کوچکی هستند که در انواع و اشکال مختلف موجود هستند که مینیاتوری هستند و می توانند دکوراسیون شما را جذاب تر کنند.

Chlorophytum berghamii

این گیاه برای افرادی که باغبانی بلد نیستند گزینه مناسبی است. این گیاه مولکول های بنزن و فرمالدئید موجود در هوا را از بین می برد.

گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

زنبق

نگهداری از این گیاه در آپارتمان آسان است زیرا نیاز به نور زیاد ندارد و رطوبت آن باید همیشه تامین شود. این گیاه را تصفیه کننده هوا می نامند زیرا با جذب ترکیبات خطرناکی مانند تری کلرواتیلن، فرمالدئید و بنزن به کیفیت هوای آپارتمان کمک می کند و خطر این مواد شیمیایی را کاهش می دهد.

انواع بامبو

انواع بامبو نیز با دکوراسیون مدرن امروزی بسیار مناسب است. گیاه بامبو برای بیماران آسم مفید است. بامبو برای رشد به نور کافی و آب تازه نیاز دارد. البته بامبو برای رشد نیازی به خاک ندارد. ژل را می توان حتی در خاک ذخیره کرد، اما بهتر است از تقویت کننده های مایع اضافه شده به آب بامبو برای رشد استفاده کنید.

گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

dracaena marginata

Dracaena marginata یا Dracaena با نوک قرمز یا درخت اژدها ماداگاسکار درختی همیشه سبز است که در صورت مراقبت می تواند تا 15 متر ارتفاع و 8 متر عرض داشته باشد. این گیاه در داخل خانه رشد می کند و از آنجایی که تحمل و مقاومت آن بالاست یخ نمی زند و بنزن و فرمالدئید موجود در هوا را تمیز می کند.

گیاه نخل راپیس

این نوع نخل خانگی که پرورش آن بسیار آسان است، به دلیل داشتن برگ های همیشه سبز، زینت دائمی خانه شما خواهد بود. این گیاه به نور و رطوبت کم نیاز دارد و بخارات آمونیاک موجود در هوا را از مواد شوینده، پارچه ها و رنگ های شیمیایی هدف قرار داده و جذب می کند.

گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

گیاه سرخس

سرخس بوستون با برگ های پر مانند و شمشیر خود برای نگهداری در داخل خانه بسیار مناسب است. این گیاه یکی از بهترین تصفیه کننده های هوای آپارتمان محسوب می شود و نیاز به رطوبت و آب دائمی دارد. سرخس در از بین بردن فرمالدئید شیمیایی بسیار موثر است و همچنین می تواند مواد سمی مانند جیوه و آرسنیک را از خاک حذف کند.

بنیامین

این گیاه زیبا بنزن، تری کلرواتیلن و فنل موجود در پاک کننده های فرش، چسب ها و غیره را از بین می برد.

گیاه شمشیر

گیاه شمشیر، سنسوریا یا زبان مادرشوهر در نور کم رشد می کند. این گیاه دی اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن منتشر می کند و به شما اجازه می دهد به راحتی نفس بکشید. این تسهیلات همچنین فرمالدئید و بنزن را از هوا حذف می کند.

گل و گیاه آپارتمانی مناسب برای اتاق نشیمن

پوتوس طلایی

پوتوس یک گیاه خزنده معروف از خانواده گل است که نگهداری آن در آپارتمان یا خانه بسیار راحت است. گلدن پوتوس با قابلیت تصفیه هوا و حذف بنزن، مونوکسید کربن و فرمالدئید، گیاهی موثر در پاکسازی هوای خانه است.

درخت پول

این گیاه یکی از رایج ترین گیاهان خانه محسوب می شود و برای اتاق های داخل خانه بسیار مناسب است و همچنین می توانید آن را در اتاق پذیرایی قرار دهید که ظاهر بسیار زیبایی دارد و البته زمانی که رشد کند رشد خواهد کرد. . یک منطقه بزرگ مورد نیاز است.