اگر دچار گرمازدگی شدیم چه کنیم؟

اگر دچار گرمازدگی شدیم چه کنیم؟

انتخابتو، با توجه به دمای هوا و احتمال گرمازدگی برای افراد، بهتر است بین ساعت 30/10 الی 17 که گرما در بالاترین حد خود است از منزل خارج نشوند. فعالیت های خارج از خانه انجام دهید، به نکاتی توجه کنید.

تطابق با سیستم بدن و دمای محیط برای سالمندان، کودکان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مشکل است و به همین دلیل این افراد باید به نکات ایمنی برای حضور در محیط های گرم توجه کنند.

پوشیدن لباس هایی که از تنفس بدن جلوگیری می کند بسیار خطرناک است، مثلاً اغلب پیش می آید که اسکی باز که لباس مخصوص اسکی پوشیده است، با وجود اینکه پاهایش در برف است، اما به دلیل مناسب نبودن لباس، دچار گرمازدگی می شود. قادر به تهویه، در معرض گرمازدگی.

نیاز به تهویه در محیط های داخلی امروزه برای جلوگیری از گرمازدگی ضروری است و کارفرمایان باید به این نکته توجه داشته باشند که محیط کار باید دارای تهویه مناسب یا پنجره باشد در غیر این صورت با گرمازدگی عمومی در محیط کار مواجه خواهیم شد.

اگر فرد پس از ماندن در هوای گرم احساس خستگی می کند باید به نکاتی توجه کند که این فرد با تعریق آب و نمک خود را از دست داده و بنابراین باید با مصرف نمک و همچنین نوشیدن آب جبران کند. غذاهای شور مانند آجیل یا خود نمک.

پوشیدن لباس خنک، سبک و نخی و کلاه یا مقنعه برای جلوگیری از رسیدن نور مستقیم خورشید به بدن ضروری است.

شما نمی توانید با مقوله گرمازدگی شوخی کنید، اگر رعایت نکنید، فرد مبتلا به گرمازدگی ابتدا کاهش هوشیاری خود را تجربه می کند و در صورت عدم کمک می میرد.

اگر فردی را دیدید که در خیابان و زیر آفتاب حالش خوب نیست، ابتدا با او تماس بگیرید و حالش را بپرسید. در صورت امکان فرد را به مکانی سایه دار منتقل کنید و سعی کنید آن را با یخ و آب خنک کنید، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید، سرنخ های لازم و سابقه فرد را به کارشناسان اورژانس بگویید، در صورت لزوم آمبولانس بفرستید.