بیماران دیابتی برای شرکت در پیاده روی اربعین چه نکاتی را باید رعایت کنند؟

بیماران دیابتی برای شرکت در پیاده روی اربعین چه نکاتی

سارا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه همه برای آغاز سفر اربعین باید نکات بهداشتی لازم را در نظر بگیرند تا سلامت خود را در این مسیر تضمین کنند، اظهار کرد: در مسیر اربعین باید به سلامتی خود دست پیدا کنیم. مخصوص نقاط تغذیه

در واقع زائران باید نکات تغذیه ای را قبل و در طول پیاده روی اربعین رعایت کنند تا از مسائلی مانند مشکلات گوارشی و حتی گرمازدگی جلوگیری کنند، وی افزود: یک گروه از زائرانی که به پیاده روی اربعین می روند افراد دیابتی هستند. مشکلات احتمالی این سفر

این فوق تخصص تغذیه و رژیم غذایی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی برای شرکت در پیاده روی اربعین باید با پزشک خود مشورت کنند، اظهار داشت: در واقع پزشک سلامت افراد به ویژه بیماران از جمله بیماران دیابتی را بررسی می کند و بسته به شرایط بیمار به بررسی سلامت افراد می پردازد. مردم سفر را ممنوع می کند یا توجه به نکاتی را توصیه می کند.

محمدی با بیان اینکه به بیماران دیابتی توصیه می شود قبل از شرکت در مراسم رژه اربعین آزمایشات مربوط به وضعیت سلامت خود را تکرار کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه دیابت نیاز به کنترل دارد، این بیماران باید مقدار داروی مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.

دیابتی هایی که برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می کنند باید از حمل انسولین در هوای گرم و زیر نور آفتاب پرهیز کنند، زیرا در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های نگهداری انسولین، این دارو کیفیت خود را از دست می دهد.

از راه رفتن با پای برهنه خودداری کنید

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه زائران باید در این مسیر استراحت کافی داشته باشند، افزود: سایر همراهان بیماران دیابتی نیز باید به بیمار بودن این افراد توجه داشته باشند تا بتوانند به این بیماران با چنین مشکلاتی کمک کنند. به عنوان هیپوگلیسمی

محمدی با بیان اینکه بیماران دیابتی در سفر باید میان وعده های مناسب به همراه داشته باشند، گفت: همراه داشتن مواد غذایی مانند نان، بیسکویت، آب معدنی، شکر، شکلات و آب میوه از جمله مواردی است که این افراد باید به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر پرهیز بیماران دیابتی از پابرهنه راه رفتن گفت: این افراد باید ناخن های خود را کوتاه نگه دارند و زمان بندی مناسبی برای مصرف غذا داشته باشند، زیرا وجود فاصله طولانی بین وعده های غذایی باعث افت قند خون می شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: به طور کلی افراد شرکت کننده در این مراسم مذهبی باید تنقلاتی را انتخاب کنند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و از غذاهای خیابانی، غذاهای آلوده یا مشکوک به آلودگی و سرخ کردنی ها پرهیز کنند.

محمدی ادامه داد: توصیه می شود بیماران دیابتی قبل از شرکت در پیاده روی اربعین چند هفته پیاده روی کنند و قبل و بعد از پیاده روی میزان قند خون خود را اندازه گیری و ثبت کنند. وقتی تشنه نیستید مایعات بنوشید.