فواید امگا 3 + علائم کمبود و عوارض مصرف قرص امگا 3

فواید امگا 3 علائم کمبود و عوارض مصرف قرص

انتخابتو، روغن ها بخشی از آن آنها مواد ضروری برای بدن هستند که به فرآیندهای مهمی مانند متابولیسم و ​​تولید انرژی کمک می کنند. بدست آوردن ساختار و تولید برخی از هورمون ها به بدن کمک می کند. اسیدهای چرب یکی از واحدهای تشکیل دهنده چربی ها هستند که به دو گروه ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند.

اسیدهای چرب ضروری شامل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند که گاهی اوقات ویتامین F نامیده می شوند. این مواد نمی توانند در بدن تولید شوند و باید از طریق منابع غذایی آلفا به دست آیند. لینولئیک اسید، که نام خاص آن ALA است، ایکوزاپنتانوئیک اسید نام خاص EPA اسید و است دوکوزاهگزانوئیک اسید این اسید که به اختصار DHA نامیده می شود، یک اسید چرب سه تایی از خانواده امگا 3 است.

فواید قرص امگا 3

امگا 3، به طور طبیعی یا به عنوان یک مکمل خوراکی، دارای خواصی است که عبارتند از:

  • پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی
  • از لخته شدن خون جلوگیری کنید
  • رشد سلول های مغزی
  • مقاومت بدن و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
  • جلوگیری از پیشرفت و پیشرفت سرطان
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • افزایش ضریب هوشی در نوزادان
  • در پیشگیری و درمان بیماری ها مفید است انسداد شریان قلب
  • پیشگیری از بیماری های روانی مانند افسردگی
  • پیشگیری از آلزایمر
  • محافظت از سلول های عصبی و جلوگیری از پیری مغز

زمان مصرف قرص امگا 3 است

بهترین زمان برای مصرف قرص های امگا 3، مصرف آن ها همراه با غذا برای جذب حداکثری است و زمانی که با غذاهای چرب مصرف شوند، تاثیر بیشتری خواهند داشت.

علائم کمبود امگا 3

علائم مهمی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است کمبود امگا 3 داشته باشید، از جمله:

  • پوست خشک: امگا 3 موجود در ساختار دیواره های سلولی به شما کمک می کند پوستی سالم و مرطوب داشته باشید و در صورت کمبود این اسید چرب، خشکی شدید پوست را تجربه خواهید کرد.
  • موهای ناسالم: اگر فردی موهای مرده داشته باشد و با ریزش مو و التهاب در پوست سر همراه باشد، این نشان دهنده کمبود امگا 3 است. اگر از این مکمل استفاده کنید موهای شما ضخیم تر و شاداب تر می شود. البته به شرطی که مواد مغذی دیگری در بدن فرد وجود داشته باشد.
  • مشکل تمرکز: اگر کمبود امگا 3 دارید، ممکن است عدم تمرکز را تجربه کنید.
  • احساس خستگی: افرادی که بدون مشکلات دیگر احساس خستگی می کنند ممکن است به کمبود امگا 3 مشکوک شوند. تاثیر این اسید چرب بر عملکرد مغز باعث می شود در صورت کمبود، فرد احساس خستگی کند.
  • درد مفاصل: تاثیر اسید چرب امگا 3 در کاهش التهاب باعث می شود افراد مبتلا به مشکلات مفصلی زمانی که این ماده غذایی به مقدار کافی وجود ندارد درد زیادی در مفاصل خود احساس کنند.
  • اختلال رشد: امگا 3 نقش مهمی در الگوهای رفتاری به ویژه در کودکان بیش فعال و کودکان مبتلا به اوتیسم دارد.

مصرف اختیاری مکمل های امگا 3

برخی افراد به جای خوردن ماهی، خودسرانه به مکمل ها و قرص های امگا 3 روی می آورند، البته چنین مکمل ها و قرص هایی التهاب را کاهش داده و سطح آن را کاهش می دهند. تری گلیسیرید خون می شود و مشکلات را حل می کند اما با توجه به اینکه مصرف زیاد قرص امگا 3 مشکل ایجاد می کند سیالیت در دراز مدت باعث خونریزی و افزایش قند خون می شود و تا حد امکان از مصرف خودسرانه آن خودداری شود.

با توجه به اینکه امگا 3 نوعی اسید چرب است، مصرف طولانی مدت و روزانه می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد، در صورت مصرف بیش از حد آن با اسید چرب امگا 6 که برای بینایی و عملکرد مغز ضروری است رقابت می کند. نرخ جذب

استفاده از مکمل ها و قرص های امگا 3 باید زیر نظر پزشک انجام شود اگر در بدن التهاب وجود داشته باشد و پزشک استفاده از مکمل های امگا 3 را توصیه کند، استفاده از آن برای مدتی و افرادی که تجربه می کنند ضرری ندارد. این وضعیت هیچ علاقه ای به غذا خوردن ندارند، آنها می توانند منابعی مانند نفت را پرورش دهند. کلزا آن را در برنامه های غذایی قرار دهید یا در نهایت دو روز در هفته از مکمل های امگا 3 استفاده کنید.

منابع غذایی حاوی امگا 3

دو نوع اصلی اسیدهای چرب امگا 3، EPA و DHA وجود دارد که عمدتاً در برخی از ماهی ها یافت می شوند. ALA (آلفا) لینولنیک اسید) نوع دیگری از اسیدهای چرب امگا 3 است که در منابع گیاهی مانند آجیل خام و دانه ها یافت می شود.

مصرف ماهی های حاوی DHA و EPA را به ۲ تا ۳ بار در هفته افزایش دهید: ماهی ماهی کولیماهی آبی، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی ماهی سالمون (نوع وحشی حاوی امگا 3 بیشتری نسبت به نوع پرورشی است)، ساردین، خاویار، ماهی آزاد و ماهی تن. در حالی که افزایش مصرف ماهی های روغنی آزاد و صید وحشی ایده خوبی است، اما برخی از آنها حاوی مقادیر زیادی جیوه یا سموم هستند.

ماهی های پرورشی همچنین می توانند حاوی سطوح بالایی از آلاینده ها باشند، بنابراین کودکان و زنان باردار هرگز نباید این ماهی ها را مصرف کنند. ماهی سالمون غذای وحشی بسیار ایمن تر است. اگر می خواهید نوع ALA را دریافت کنید می توانید از گردو، دانه کتان و روغن بذر کتان، روغن کانولا و روغن سویا استفاده کنید.