لزوم تقویت کنترل زنجیره تامین و فرهنگ سازی در مصرف شیرخشک

تورم شیر خشک در 6 ماه گذشته زیر 8 درصد

انتخابتو به نقل از سازمان غذا و دارو، علیرضا رستمی بر تقویت کنترل توزیع و زنجیره تامین فرآورده های طبیعی و شیرخشک تاکید کرد و گفت: باید از سیستم های نوین برنامه ریزی و مدیریت زنجیره تامین برای بهبود توزیع استفاده شود. از محصولات این اقدامات به ما کمک می کند تا کیفیت و سلامت توزیع محصول را تضمین کنیم.

وی به نقش آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه اشاره کرد و افزود: با تشکیل کارگاه های آموزشی برای پزشکان و داروسازان و تولید محتوای آموزشی در خصوص اثرات منفی اصرار بر مصرف برندهای خاص شیرخشک باید به مشتریان در خرید کمک کرد. کیفیت شیرخشک را بدون وابستگی به برندها تعیین کنید.

مدیر کل فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو بر لزوم تدوین سیاست های تشویقی برای انتخاب محصولات باکیفیت اشاره کرد و گفت: تشویق به انتخاب محصولات متنوع و باکیفیت و تشویق شرکت های تولید و توزیع باید مورد توجه قرار گیرد. دستور کار کسانی که از محصولات با کیفیتی که ارائه می دهند استفاده می کنند می توانند به این روند کمک کنند.

رستمی تاکید کرد: همکاری با نهادهای ذیربط و تضمین کیفیت محصولات توزیعی یکی از الزامات اساسی در این زمینه است که باید همه محصولات به ویژه شیرخشک از استانداردهای لازم برخوردار باشند تا بتوانیم وابستگی به برندها را کاهش دهیم.