گنجینه ای باشکوه به نام سینمای ملی ایران

گنجینه ای باشکوه به نام سینمای ملی ایران

مراسم افتتاحیه به میزبانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون وی و با حضور رئیس سازمان، مدیران سینمایی کشور، جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه برگزار شد.

بی شک فیلم خانه ملی با پشت سر گذاشتن مصائب و سختی های فراوان طی سالیان متمادی به این مرحله پربرکت رسیده و آنطور که اطلاعات موجود نشان می دهد گنجینه ای گرانبها از میراث سینمایی کشور است. افتتاح ساختمان سینما برای سالیان متمادی کار در حال انجام بود و جای خوشحالی است که اکنون به پایانی زیبا و دلنشین رسیده است.

سینمای ملی به‌عنوان اصلی‌ترین مرکز حفظ اسناد تصویری و سینمایی کشور، به دور از مواضع و ارتباطات سیاسی، توجه و ظرافت ویژه همه دولت‌ها را در حین و در حین تولیدات سینمایی می‌طلبد و در خدمت غنی‌سازی و غنی‌سازی است. آرشیو سینما یک وظیفه شریف برای مدیران فرهنگی و هنری است و باید به یک رویه عادی تبدیل شود.

از زمان پیدایش سینما در ایران، علاقه مردم به این صنعت هنری همواره افزایش یافته است، شواهد موجود و حقایق ثبت شده همواره بر اهمیت روزافزون آن تاکید داشته و بر این اساس هرچه پیش می‌رود، نیاز به وجود و تجهیز خود نمایان می‌شود. سینمای ملی ایران با گنجینه هایش بزرگتر خواهد شد.

آینده نشان خواهد داد که این مکان با ذخایری که در خزانه سینما دارد تا چه اندازه می تواند نه تنها میراث سینمای ایران را حفظ کند، بلکه مرجعی برای نیازهای آموزشی مراکز علمی و دانشگاهی کشور در حوزه های علمی باشد. و تحقیق. و پس از آن آباد باشد و شکوه آینده خانه فیلم ملی ایران با نقش و کارکردی فعال و پربار در ارتقای غنای فرهنگی و هنری این سرزمین و نشان دادن استعداد سینماگران و هنر متصور بود. گذشته و حال سینمای کشور برای نسل های آینده…

پس از گذراندن مراحل سخت ساخت و بهره برداری و مهمتر از آن تجهیز ساختمان سینما در این دولت، نکته مهم لزوم ایجاد بستری امن و مناسب برای ادامه حیات سینمای ملی در جلب حمایت مردم است. دولت های آینده این جایگاه خاص در سینمای ایران خالی از جذابیت مدیریتی با سایر پست های مدیریتی سازمان سینمایی مقایسه می شود و در نتیجه اهمیت کمتری به آن داده می شود.

با توجه به رشد سریع و سریع فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف رسانه‌ای و کار سمعی و بصری، مجموعه تئاتر فیلم برای حفظ آن نیازمند حمایت مستمر و مناسب دولت‌ها در توسعه اطلاعات و معرفی فناوری‌های روز خواهد بود. صیانت و صیانت از گنجینه سینمای ایران البته حداقل در 10 سال اخیر با نگاه حمایتی همه مدیران سینمایی آن دوره در سازمان، ساخت و تجهیز آن به دور از گرایشات سیاسی دیده شده است. به فضای سینما روی آورده است و نگرانی ها نسبت به این موضوع کاهش یافته است. اما برای رسیدن به نقطه مطلوب، نیاز به اندازه گیری و پایش مستمر سالن سینما برای حفظ میراث آثار سینمایی و رفع دغدغه های فعلی، ایجاد خزانه سینمای ملی ضروری است. تالار ایران به عنوان نگینی گرانبها در تاریخ فرهنگ و هنر ایران می درخشد.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین