چگونه از علائم گرمازدگی در پیاده روی اربعین پیشگیری کنیم؟

چگونه از علائم گرمازدگی در پیاده روی اربعین پیشگیری کنیم؟

پژمان akudak وی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به زائران حسینی در راهپیمایی اربعین، گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، حسینی اربعین سربازان خود را برای ارائه خدمات به زائران به بخش های مختلف اعزام کرد. -منطقه اورژانس بیمارستان اربعین برای خدمت رسانی بهتر به زائران یگان امدادی را به مرز شلمچه و چذابه اعزام کرد.

وی با بیان اینکه این 10 واحد امدادی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورلنس، هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی پشتیبانی و 26 نفر از نیروهای فوریت های پزشکی اصفهان بوده است، اظهار داشت: این 10 واحد امدادی شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورلنس، هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی پشتیبانی است. اینها ستاد ملی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین 10 پزشک و 20 پرستار و امدادگر را برای خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین اعزام کرد که چهار تیم هر کدام سه نفره بودند. هیچ کس بهداشت محیط به مناطق مرزی کشور ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه این نیروهای امدادی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در منطقه مرزی کشور، مطالعات بهداشت محیط، نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشت عمومی و بهداشت محیط را بر عهده دارند، گفت: در واقع هم پزشکی تیم ها و بهداشت محیط تیم های درمانی به مناطق مرزی اعزام شده اند و به منظور خدمت رسانی بهتر به شهروندان، اورژانس پیش بیمارستانی در هنگ اربعین موجود است و حسینی امیدوار است بتوانند تا پایان به زائران کمک کنند. . هنگ اربعین.

akudak اربعین به افرادی که در سفر زیارتی دچار گرمازدگی می شوند، توصیه کرد: زائران مراقب باشند که گرمازدگی نکنند، پس بهتر است مایعات بیشتری بنوشند و کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند تا عارضه ایجاد نشود. زیر نور مستقیم خورشید بین ساعت 10:00 تا 16:00.

حسینی ادامه داد: بهتر است زائران در ساعات اولیه صبح، عصر و شب بیشتر پیاده روی کنند تا در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اگر زائران حسینی قصد سفر در زیر نور آفتاب را دارند، باید از لباس مناسب، کلاه و عینک آفتابی و پیراهن‌های نخی سبک و بلند استفاده کنند که عرق کنند و بدن خود را تهویه کنند. آنها باید در طول مسیر مایعات کافی و آب سالم بنوشند.

حسینی تاکید کرد: زائران باید تمامی این حالات را رعایت کنند و در صورت بروز علائم گرمازدگی مانند سردرد و سرگیجه مراقب باشند، در مسیر پیاده روی به طور مداوم پیاده روی نکنند، بین مسیر استراحت و سایه حرکت کنند و کمتر زیر نور آفتاب راه بروند. ، تهوع، گرفتگی عضلات، بهتر است این افراد به مکان های سایه دار مراجعه کنند تا کمتر در معرض آفتاب قرار بگیرند و از تیم های امدادی ارائه دهنده خدمات پزشکی کمک بگیرند.

akudak وی در خصوص کاهش علائم گرمازدگی در زائران پیاده روی اربعین توصیه کرد: افراد مبتلا به علائم گرمازدگی لباس خود را عوض کرده و با نوشیدن مایعات و پاشیدن آب به بدن خود را خنک نگه دارند و به محیطی با تهویه بهتر مراجعه کنند و منتظر بمانند. وضعیت آنها در عرض 15 دقیقه یا نیم ساعت به حالت عادی باز می گردد. اگر بعد از این مدت وضعیت آنها بهبود نیافت، باید از تیم های امدادی و نیروهای پیش بیمارستانی برای تسکین علائم گرمازدگی کمک های لازم را دریافت کنند.