از آغاز راهپیمایی اربعین تاکنون 253 زائر مجروح و کشته شده به داخل کشور منتقل شده اند.

از آغاز راهپیمایی اربعین تاکنون 253 زائر مجروح و کشته

انتخابتو، بر اساس در اطلاعیه شماره هفت ستاد اربعین هلال احمر امروز شنبه سوم شهریور از انتقال 253 زائر مجروح و فوتی از آغاز مراسم رژه اربعین به کشور آمده است. محتوای اطلاعیه به شرح زیر است:

هلال احمر همانند سال های گذشته اصلی ترین ارائه دهنده خدمات امداد و نجات زائران حسینی در جاده های داخلی کشور و تنها ارائه دهنده خدمات بهداشتی و امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی در عراق است.

عملیات هلال احمر اربعین از 25 مرداد ماه آغاز شده و تا امروز 31 هزار و 546 زائر از خدمات امدادی هلال احمر در 3 شهریور بهره مند شده اند که از این تعداد 8 هزار و 353 نفر از خدمات اسکان اضطراری و 21 هزار و 778 نفر برخوردار شده اند. با خدمات اورژانس 1394 نفر از افرادی که در محل تحت درمان قرار گرفتند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند.

تا امروز در مجموع 2 میلیون و 50 هزار و 609 مورد خدمات داوطلبانه پزشکی و بهداشتی در عراق به زائران ارائه شده است که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیکی، انتقال بیماران به مراکز درمانی، تجویز نسخه و مراقبت های بهداشتی از زائران می شود. 2 میلیون و 423 هزار و 361 نفر در کشور و عراق از خدمات هلال احمر بهره مند شدند و 52 هزار و 252 نفر از مجموع خدمات ارائه شده به زائران اربعین که دچار گرمازدگی شده بودند خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کردند.

تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری در بین زائران گزارش نشده است. با توجه به گرمای شدید هوا در عتبات عالیات، شایع ترین دلایل مراجعه زائران به مراکز درمانی هلال احمر، مشکلات گوارشی ناشی از گرمازدگی، گرمازدگی، تاول، ضعف و خستگی عضلانی است و به زائران توصیه می شود این بازدیدها را انجام دهند. برای کسانی که به دمای هوای عتبات عالیات توجه دارند و زیارت را به ساعات شب موکول می کنند، مصرف مایعات فراوان از گرمازدگی جلوگیری می کند.

زائران می توانند به مراکز درمانی هلال احمر در طریق الحسین نجف مراجعه کنند.الف) زائرانی که موفق به زیارت حرم شده‌اند و در راه بازگشت به شهر خود هستند، به زیارت کربلا مشرف می‌شوند، در صورت خستگی از رانندگی اجتناب می‌کنند و برای رسیدن به مقصد عجله نمی‌کنند.