بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر دادتقدیر از

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، دومین روز از رویداد «شکوه سینما» به کارگردانی مستانه مهاجر دیروز برگزار شد.

ابراهیم حقیقی، سحر دولتشاهی، نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، پرویز شهبازی، بهمن فرمان آرا، پوریا رحیمی سام، حامد کمیلی، فرشته حسینی، مینا ساداتی، لیلا بلوکات، شادمهر راستین، فرشته نسخره منرضای شریرافعی، محمدرضا صدرافعی، حقیقی، کاوه سجادی حسینی، مهرداد غفارزاده، مرجان شیرمحمدی، مرجان اشرفی زاده، مجید توکلی، سیف الله صمدیان، حسین فرحبخش، لیلا نخدی پری، هومان بهمنش، مصطفی احمدی، مجید گلمک‌روزی‌ها، مجید نوروزی‌ها، دره‌مک‌نوروزی‌ها. سام کلانتری، اوجان حقیقی، حسن مصطفوی، سها نیاستی، حنیف سروری، شبنم قربانی، ارسلان امیری، امید شمس، بایرام فضلی، امین شعرباف، آرش صادقی، مهدی ابراهیم زاده، منصور وتوقی، نفس بازغی، سمیع بازغی، کامیابراو، . در روز دوم این مراسم علاوه بر هنرجویان و هنرجویان پرند زاهدی، غزل معصومی، حسین اکبری، گلاره کیازند، کتایون ارسنجانی، کیمیا کاظمی و … برگزار شد. هنرمندان نیز شرکت کردند.

اولین نشست دومین روز از مستر کلاس «شکوه سینما» با حضور پارسا پیروز برگزار شد.

پیروزفر در این نشست به آنچه در ایفای یک نقش اهمیت دارد اشاره کرد و به برقراری ارتباط بهتر بین بازیگر و مخاطب کمک کرد. علاوه بر این، روند رشد بازیگر، درک سناریو و ارتباطات منطقی آن، بداهه نوازی، اهمیت هماهنگی دیالوگ با نقش و میم، فرم و رفتار بازیگر و… از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. .

همچنین پارسا پیروزفر در بخشی دیگر از این نشست به سوالات حاضران پاسخ داد. این نشست با مدیریت کیوان کثیریان برگزار شد.

امروز دومین نشست استاد کلاس «شکوه سینما» با عنوان خاستگاه، ویژگی ها و مولفه های سینمای سیلان با حضور کارگردان مشهور سینمای ترکیه و جهان، برنده نخل طلای کن نوری برگزار شد. بیلگه سیلان. .

در این دیدار، نوری بیلگه جیلان را فیصل سوئیصل کارگردان فیلم سینمایی «درخت خاموش» محصول مشترک سینمای ایران و ترکیه به عنوان مترجم همراهی می کرد.

بیلگه جیلان با بیان اینکه اولین بار در سال 1364 به ایران سفر کرده است، گفت: تاکنون سه بار به ایران رفته ام که آخرین آن حدود 20 سال پیش بوده است. من عاشق سینمای ایران هستم و خوشحالم در کشوری با سینمای قوی هستم.

وی در بخشی از این نشست گفت: اولین فیلم کوتاهم را در 36 سالگی فیلمبرداری کردم. فکر می کردم روح و شخصیتم مناسب سینما نیست، برای همین دیر شروع کردم. من بیشتر تنها زندگی می کردم زیرا دوست داشتم تنها باشم. کارم را با عکاسی شروع کردم. چون عکاسی به شما اجازه می دهد یک کار را انجام دهید و فکر می کردم فیلمی که می سازم یک روش عکاسی است و به همین دلیل جرات وارد شدن به سینما را داشتم.

برنده نخل طلای کن درباره جذابیت سوژه های فیلم هایش گفت: بیشتر به فکر کردن و ساختن فیلم درباره مسائل اخلاقی غیرقابل تصمیم و چیزهایی که نمی دانم علاقه دارم.

جیلان درباره روند خلاقانه خود در طول توسعه داستان گفت: ای کاش راه روشنی برای طی کردن این روند وجود داشت. ما باید برای هر فیلم و فیلمنامه راه جدیدی پیدا کنیم. ما بیشتر به وضعیت امکانات فکر می کنیم و داستان را جلو می بریم.

وی در بخشی از این دیدار درباره بیوگرافی این کارگردان معروف ترکیه ای عباس کیارستمی گفت: او کارگردان مورد علاقه من است و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. تاثیر زیادی روی من گذاشت. در استانبول “خانه دوستت کجاست؟” من هنوز او را نمی شناختم و شناخت زیادی از سینمای ایران نداشتم. این فیلم هیچ شباهتی به فیلم هایی که من دیده بودم نداشت و به عنوان یک فیلمساز مسائلی را که هیچکس برایشان ارزش قائل نبود را وسط فیلم گذاشت و فیلمش را ساخت. وقتی این نوع فیلم ها را تماشا می کنید و دوست دارید، پنجره جدیدی در مقابل شما باز می شود. از آن زمان آثار کیارستمی را دنبال می کنم و از تمام فیلم های او لذت می برم.

گفت: ما فرهنگ مشترکی داریم. از این نظر با آثار کیارستمی همذات پنداری کردم، شاید به همین دلیل است که در اروپا چندان طنین انداز نمی شود. به نظر من عباس کیارستمی روحیه و روحیه جدیدی در سینما ایجاد کرده است. او همچنین شیوه فیلمسازی را تغییر داد و روشهای جدید فیلمسازی را به کارگردانان آموخت. در ادامه نوری بیلگه جیلان به سوالات حضار پاسخ داد.

پس از آن مراسم بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی کارگردان سرشناس سینمای ایران برگزار شد. در ابتدای این مراسم کلیپی کوتاه از فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» درباره عباس کیارستمی پخش شد. پس از آن مستانه مهاجر مدیر این مراسم با ایراد سخنرانی کوتاهی ضمن تقدیر از حاضران گفت: «عظمت سینما» بار دیگر ما را دور هم جمع کرده است. جای عباس کیارستمی همیشه خالی است.

سپس سیف الله صمدیان در سخنانی گفت: حیف است فیلم های نورانی بیلگه جیلان را ببینی اما عکس های او را نبینی.

ابراهیم حقیقی همچنین گفت: من فکر می کنم همانطور که کیارستمی فیلم می سازد نوری هم با دل آنها فیلم می سازد! در سینمای تجاری دنیا کار نمی کنند.

وی گفت: اگر بخواهیم معنای سینما را از لحاظ هنری بسنجیم، قطعاً طرفدار سینمای سبک بیلگه جیلان و عباس کیارستمی خواهیم بود.

سپس بخش هایی کوتاه از مستند سیف الله صمدیان «76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی» پخش شد.

در پایان فیلم سینمایی «روی علف های خشک» با حضور کارگردان نوری بیلگه جیلان اکران شد.

مستانه مهاجر اولین مستر کلاس خود را با عنوان «پیروزی سینما» برگزار کرد و در این پروژه کلور حامی فرهنگ و هنر ایران همراهی شد.

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

بیلگه جیلان: کیارستمی شیوه ساخت فیلم را تغییر داد/تقدیر از عباس کیارستمی

۲۴۵۲۴۴

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین