علت شل شدن برگ در گیاهان آپارتمانی چیست؟

علت شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

به طور کلی اکثر افراد علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و دوست دارند از آنها برای زیباسازی دکوراسیون منزل و جذب انرژی مثبت استفاده کنند.

دلیل لق شدن برگ گیاهان آپارتمانی

به گزارش دلتا، ابتدا باید اطلاعات کافی در مورد شرایط نگهداری از گیاه خود داشته باشید، اما ممکن است چند دلیل کلی برای شل شدن برگ های گیاهان آپارتمانی وجود داشته باشد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

شل شدن برگ های گیاه آپارتمانی به دلیل آبیاری ناکافی گیاه

همانطور که می دانیم آب از ریشه به قسمت های دیگر گیاهان منتقل می شود و اگر مقدار آبی که به گیاه خود می دهید کافی نباشد ممکن است این انتقال کامل نباشد و آب به نوک آن نرسد یعنی ساقه. برگها به همین دلیل به مرور زمان برگ های گیاهان کدر می شوند.

آبیاری بیش از حد گیاه

آبیاری زیاد گیاهان باعث بسته شدن منافذ خاک می شود، ریشه گیاه نمی تواند اکسیژن کافی دریافت کند و آسیب می بیند. در این صورت نمی توان قسمت های مختلف گیاه را به درستی تغذیه کرد. در نتیجه برگ های گیاهان شادابی خود را از دست می دهند و سست و بی حال می شوند.

وجود آفات و بیماری ها دلیل شل شدن برگ های گیاهان آپارتمانی است

آفات یکی از عواملی هستند که ابتدا رشد گیاه را متوقف می کنند و سپس خیلی سریع آن را از بین می برند. آفات از رسیدن آب و اکسیژن به برگ گیاهان جلوگیری می کنند. در نتیجه برگها شل می شوند.

شل شدن برگ های گیاه در اثر نور نامناسب

یکی دیگر از دلایل شل شدن برگ های گیاه به دلیل نور ناکافی یا بیش از حد است. اگر گیاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، آب برگ های آن تبخیر شده و به مرور زمان برگ ها کدر و زرد می شوند.

کود دهی نادرست گیاهان آپارتمانی

استفاده زیاد از کودهای شیمیایی ریشه های گیاه را مسموم می کند و به مرور زمان آن را ضعیف و از بین می برد. با ضعیف شدن ریشه، گیاه نمی تواند مواد مغذی کافی دریافت کند. در نتیجه برگها کاملاً شل و شل می شوند.

تأثیر رطوبت ناکافی بر شل شدن برگ های گیاه

برخی از گلها نسبت به سایر گیاهان به رطوبت بیشتری نیاز دارند و اگر آنها را در نزدیکی وسایل گرمایشی قرار دهید، شاهد شل شدن برگهای آنها خواهید بود. زیرا میزان رطوبت در مکان های بسیار گرم بسیار کمتر است. در این مواقع باید محل گیاهان را تغییر دهید و مکان مناسب تری را انتخاب کنید.