نمادهای جاودانه عشق در تاریخ سینما، از چارلی چاپلین تا آدری هپبورن

نمادهای جاودانه عشق در تاریخ سینما، از چارلی چاپلین تا

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، عشق دنیایی پر از تضاد است. گرچه «عشق در نگاه اول» یک خواسته همگانی است، اما از منظر عاشقانه، عشقی که به سرعت به هدفش می رسد و با درد و دوری همراه نباشد، کیفیت و اصالت چندانی ندارد. مثل پاره آهنی که در کوره آهنگر ذوب می شود و در زیر ضربات سهمگین آهنگر شکل می گیرد، گویی عشقی که هیچ مانعی در مقابلش نیست، عشقی عمیق نیست؛ بلکه عشقی که هیچ مانعی در برابرش ندارد، عشقی عمیق نیست. این یک میل موقتی است. کیفیت دیدار عاشق و معشوق است که عمق اشتیاق و اشتیاق آنها را به یکدیگر آشکار می کند. عاشقی که برای رسیدن به معشوق انواع سختی ها را تحمل می کند و زود تسلیم نمی شود، عاشق افسانه ها و افسانه هاست. البته ما همیشه دوست نداریم این نوع عشق را در فیلم ها ببینیم. گاهی ما جذب فیلمی می شویم که جرأت می کند از عشق در جریان روزمره زندگی، خستگی، ناامیدی و مشکلات بگوید.

طلوع خورشید (1927)
کارگردان: F. Ve. مورناو / محصول: آمریکا

زنی شهرستانی که برای تعطیلات به روستا می آید مردی را اغوا می کند و او را تشویق می کند که همسرش را بکشد تا با او به شهر بیاید. مورناو با کمک فیلمبردار و طراح صحنه، بدبینی خودش را به هر صحنه از فیلم تزریق کرد. عشق خالص و صمیمانه زن مرد به شوهرش، در تقابل با اغواگری زن شهری و انفعال مرد روستایی، جنبه اخلاقی به فیلم بخشید.

چراغ های شهر (1931)
کارگردان: چارلی چاپلین / تولید: آمریکا

چارلی با دختر یک گلفروش نابینا آشنا می شود. دختر یک شاخه گل به او می دهد و چارلی عاشق آن می شود. در آن شب، چارلی یک مرد ثروتمند مست را که قصد خودکشی داشت و برای درمان چشمان دختر از او اخاذی می کرد، نجات می دهد. یکی از لطیف ترین و احساسی ترین فیلم های چارلی چاپلین، یک نیت خوب و عاشقانه در پس همه کشمکش ها و هوش شخصیت کوچک بی ادب او نهفته است.

نمادهای جاودانه عشق در تاریخ سینما، از چارلی چاپلین تا آدری هپبورن

مشکل در بهشت ​​(1932)
کارگردان: ارنست لوبیچ / تولید: آمریکا

فیلمی که لوبیچ بیشتر از دیگر آثارش به آن علاقه داشت. داستان دو دزد جواهرات که برای افزایش ثروت یک بیوه توطئه می کنند، به لطف بازی های باشکوه سه بازیگر اصلی، به نمونه ای مثال زدنی برای کار با مفهوم جنسیت تبدیل شده است. شاید کمدی فیلم بیشتر از عاشقانه بودن آن مشهود باشد، اما به هیچ وجه نباید به راحتی از عناصر رمانتیک آن بگذرید.

نمادهای جاودانه عشق در تاریخ سینما، از چارلی چاپلین تا آدری هپبورن

ویران شده (1939)
کارگردان: ویکتور فلمینگ / تولید: آمریکا

زنی ثروتمند به نام اسکارلت اوهارا (ویوین لی) عاشق مردی به نام اشلی (لزلی هاوارد) است که به او علاقه ای ندارد و مرد ثروتمندی به نام رت باتلر (کلارک گیبل) نیز دلش برای اسکارلت است. اما اسکارلت از او دوری می کند. یک درام عاشقانه حماسی که داستان آن به اندازه خود فیلم جذاب است. برای مثال، قبل از اینکه ویوین لی نقش اسکارلت را بازی کند، 1400 زن تست دادند. این فیلم به مدت 34 سال پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما بود.

کازابلانکا (1942)
کارگردان: مایکل کورتیس / تولید: آمریکا

برای رقبای خود، این یک رمان عاشقانه آبدار است، اما برای طرفدارانش، یکی از بهترین های تاریخ سینما است. در هر صورت نمی توان کتمان کرد که فیلم جذابیتی دارد که مخاطب را از ابتدا تا انتها همراه خود نگه می دارد و رابطه ریک (همفری بوگارت) و السا (اینگرید برگمن) را به نمونه ای جاودانه و جاودانه از عاشقانه تبدیل می کند. فداکاری که نسل های مختلف را مجذوب خود می کند.

نمادهای جاودانه عشق در تاریخ سینما، از چارلی چاپلین تا آدری هپبورن

شیطان و عاشق (1946)
کارگردان: ژان کوکتو / تولید: فرانسه

«دلبر» قبول می کند که در قصر «شیطان» بماند تا پدرش را از چنگال «شیطان» نجات دهد. او ابتدا نمی‌خواهد با دیو معاشرت کند و از او می‌ترسد، اما به تدریج شروع به احساس شفقت عمیق برای او می‌کند. رویکرد کوکتو در اقتباس مدرن از متن قرن هجدهم ترکیبی از واقعیت و خیال است. برای فرار از دنیای واقعی ترسناک، باید به سرزمین فانتزی بروید.

تعطیلات رومی (1953)
کارگردان: ویلیام وایلر / تولید: آمریکا

شاهزاده خانمی از کشوری ناشناخته که برای تعطیلات به رم می رود، با آزرده شدن از نهادهای خشک و رسمی دربار، شبانه از سفارت کشورش فرار می کند، اما تحت تأثیر آرام بخش آن، روی نیمکتی به خواب می رود. خبرنگار آمریکایی او را به خانه اش می برد و روز بعد با دیدن عکس شاهزاده خانم متوجه هویت او می شود. یک افسانه مدرن با پایانی تلخ و شیرین که غیرممکن بودن رابطه عاشقانه بین ثروتمند و فقیر را برجسته می کند.

نمادهای جاودانه عشق در تاریخ سینما، از چارلی چاپلین تا آدری هپبورن

سرگیجه (1958)
کارگردان: آلفرد هیچکاک / محصول: آمریکا

اسکاتی، یک افسر پلیس بازنشسته، از طرف دوست قدیمی اش مأمور می شود تا همسرش را ردیابی کند. در طول تعقیب و گریز، این دو به هم نزدیک می شوند، اما زن خود را از برج به پایین پرت می کند و اسکاتی به دلیل ترس از ارتفاع نمی تواند به او کمک کند. معروف ترین و پیچیده ترین فیلم هیچکاک، با تمام تفاسیر و تفاسیر متفاوتی که بوده و خواهد بود، موضوع اصلی عشق است.

۲۲۰۵۷

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین