تغذیه در تابستان؛ لیست بهترین و بدترین غذاها برای فصل تابستان

تغذیه در تابستان؛ لیست بهترین و بدترین غذاها برای فصل

تابستان بهترین فصل برای امتحان پیتزا یا سیب زمینی سرخ شده از منوی رستوران است. با این حال، اگر می خواهید در ماه های تابستان احساس نشاط بیشتری داشته باشید، باید گزینه های سالم تری را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این غذاها می توانند باعث تشنگی و ناراحتی شما شوند و همچنین شما را بیمار کنند. غذاهای چرب، تند و سنگین ایده بدی برای رژیم هستند. در عوض، غذاهای سالم تری را انتخاب کنید تا سالم و هیدراته بمانید. در این مقاله غذاهایی را که باید در ماه های تابستان مصرف کنید و غذاهایی که باید از آنها دوری کنید را معرفی می کنیم و با انتخاب غذاهای سالم به شما کمک می کنیم تا در ماه های تابستان احساس راحتی و سلامتی بیشتری داشته باشید.

چه غذاهایی را در تابستان نخوریم؟

چه غذاهایی در برنامه غذایی شما در ماه های تابستان وجود دارد؟ در تابستان هوای گرم باعث خستگی و تعریق زیاد بدن می شود. انتخاب غذاهای تند، سرخ شده و فست فود در برنامه غذایی به شما کمک می کند هیدراته بمانید و بدنتان در تابستان عرق کند. به همین دلیل انتخاب غذاهای ناسالم برای تابستان ایده بدی است.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و همبرگر در تابستان به سختی هضم می شوند و بر سلامت شما تأثیر می گذارند.

غذاهای ادویه دار

اگرچه ادویه کاری و فلفل طعم غذا را دو برابر می کند، اما در ماه های تابستان از خوردن غذاهای تند خودداری کنید. این غذاها در تابستان متابولیسم شما را سرعت می بخشند و باعث تعریق بیشتر می شوند. علاوه بر این، غذاهای تند باعث تشدید درد معده در تابستان می شود.

غذاهای غیر گیاهی

غذاهایی مانند گوشت قرمز، گوشت گوسفند یا گاو در تابستان گرمای بیش از حد ایجاد می کنند و خوردن این غذاها باعث ایجاد احساس خستگی و ناراحتی در شما می شود. همچنین اگر در تابستان گوشت را خوب منجمد نکنید، به راحتی کثیف می شود.

اگر در ماه های تابستان از فرآورده های گوشتی استفاده می کنید، آنها را به درستی در فریزر نگهداری کنید تا در ماه های تابستان دچار مسمومیت غذایی نشوید.

غذاهای شیرین

غذاهای شیرین در تابستان باعث کم آبی بدن در طول روز می شود. مصرف این غذاها در ماه های تابستان باعث می شود در طول روز احساس خستگی کنید. بنابراین توصیه می کنیم در ماه های تابستان مصرف غذاهای شیرین مانند هویج و کلم را محدود کنید.

فست فود

وقتی هوا در تابستان گرم است، نمی توان یک پیتزای خوشمزه را با یک نوشیدنی سرد ترجیح داد. با این حال، برای سالم ماندن، غذاهایی را انتخاب کنید که حاوی چربی اشباع نشده باشند.

انتخاب غذاهای پرکالری و چرب در تابستان معادل اضافه وزن است. در طول ماه های تابستان، اضافه وزن می تواند باعث افزایش دمای بدن و تعریق شود و باعث ناراحتی و ناراحتی شود.

برای مطالعه بیشتر این مطلب را بخوانید: طرز تهیه پیتزا در توستر

فست فود

انتخاب یک وعده غذایی آماده که کمتر از 10 دقیقه طول می کشد، گزینه ای نامناسب برای یک برنامه غذایی سالم است. این غذاها مانند نودل و غذاهای کنسرو شده از نظر عادات غذایی انتخاب های ناسالمی هستند زیرا حاوی چربی ترانس و نمک بیش از حد هستند. نمک اضافی در این غذاها باعث تشنگی شما در طول روز می شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد نمک در تابستان باعث کم آبی بدن می شود.

در تابستان چه غذاهایی بخوریم؟

انتخاب غذای مناسب در تابستان بسیار مهم است، زیرا به شما کمک می کند احساس سبکی و شادابی بیشتری داشته باشید. در زیر لیستی از غذاهای مناسب برای تابستان را به شما معرفی می کنیم.

یک کاسه سالاد روی میز.

غذاهای سالم و آبرسان: بهترین انتخاب برای روزهای گرم

از آنجایی که هوا در تابستان گرم است، نوشیدن آب به تنهایی برای خنک شدن و احساس راحتی کافی نیست. برای سالم ماندن و هیدراته ماندن، باید رژیم غذایی خود را در طول ماه های تابستان تغییر دهید و غذاهایی که شما را خنک می کنند به آن اضافه کنید. بنابراین، اگرچه در تابستان غذاهای خوشمزه زیادی در دسترس است، اما باید غذاهایی را انتخاب کنید که برای سلامتی مفید هستند.

سبزیجات

در تابستان از سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و کاهو استفاده کنید. این سبزیجات که کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی هستند به خنک و سالم ماندن بدن در طول ماه های تابستان کمک می کنند.

طرز تهیه آب خیار; غذاهای اصیل ایرانی مناسب تابستان

کاهو رسمی تازه تعداد 1 عدد

غذاهای سبک و کم چرب

دمای بالای بدن خود را با غذاهای سبک و کم چرب کاهش دهید. این غذاها نه تنها خوشمزه هستند. اما آنها شما را در تابستان خنک نگه می دارند. سوپ یکی از غذاهای سبک و خوشمزه تابستان است. این غذا علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی است; به راحتی تهیه می شود. می توانید سوپ را به عنوان یک میان وعده خوشمزه یا غذای اصلی تهیه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: انواع سوپ سرد در تابستان

سوپ رشته فرنگی عسل - 460 گرم

محصولات دریایی

غذاهایی که با گوشت قرمز تهیه می شوند به دلیل داشتن چربی زیاد برای رژیم تابستانی مناسب نیستند. برای افزایش پروتئین، غذاهای دریایی مانند ماهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

طرز تهیه تست تن ماهی و پنیر; ساده، سریع، خوشمزه

فیله ماهی سالمون صورتی بدون استخوان با میست پروتئین - 500 گرم با ادویه جات
10%

451200

406000 به مرد

غلات و حبوبات

نان جو و غذاهای حاوی حبوبات را در برنامه غذایی خود در ماه های تابستان بگنجانید. غلات و حبوبات به شما کمک می کنند در طول روز انرژی بگیرید و برای مدت طولانی احساس سیری کنید. این غذاها نه تنها سرشار از فیبر هستند. برعکس، آنها به راحتی هضم می شوند و به شما کمک می کنند تا سلامت خود را حفظ کنید.

سالاد

تابستان بهترین زمان برای امتحان کردن غذاهای بدون پخت است. سالاد یکی از ساده ترین و راحت ترین غذاهایی است که نیازی به پختن ندارد. با افزودن پروتئین، سبزیجات و میوه های تابستانی به وعده غذایی اصلی می توانید خوشمزه ترین سالادها را تهیه کنید.

چگونه سالاد روسی را به 5 روش مختلف و رژیمی تهیه کنیم؟

چگونه سالاد فصل برای مهمانی ها را به چند روش مختلف تهیه کنیم؟

سیب زمینی لوکوما - 2 کیلوگرم

36000

32400

به مرد

مقدار گوجه فرنگی تازه 1 کیلوگرم

38000

30000

به مرد

چند پیشنهاد برای تغذیه سالم در تابستان

  • غذاهای سبک بخورید
  • ماهی و پروتئین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید
  • روی سوپ های سرد و تابستانی تمرکز کنید
  • تنقلات خوشمزه با میوه های تابستانی تهیه کنید

تخم مرغ درجه A از مرکز مرغداری، 20 عدد

123000

116,850

به مرد

ترخون خانم درجه یک تخم مرغ بسته 20 عددی

123000

110000

به مرد

آخرین کلمه

در آخر باید بگویم که وقتی به تابستان و هوای گرم فکر می کنید، فکر می کنم باید برنامه غذایی روزانه خود را تغییر دهید. غذاهای چرب و سنگین ایده بدی برای تابستان هستند و باید گزینه های سالم تری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای یک تابستان خنک، غذاهای مبتنی بر سبزیجات بهترین انتخاب هستند. به برنامه غذایی روزانه خود نگاهی بیندازید، اکنون زمان آن است که غذاهای سالم را به برنامه غذایی خود اضافه کنید!

منبع: قاره

سوالات متداول

چرا باید در تابستان از غذاهای چرب و فست فود دوری کنیم؟

غذاهای چرب و فست فود در ماه های تابستان به سختی هضم می شوند و می توانند در ماه های تابستان احساس گرما و ناراحتی در شما ایجاد کنند. در تابستان بهتر است غذاهای سالم و سبک را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید.

چرا در تابستان غذاهای تند نخورید؟

در طول تابستان، غذاهای تند باعث افزایش دمای بدن و تعریق بیش از حد می شود که می تواند منجر به کم آبی بدن شود.

آیا مصرف غذاهای آبی در تابستان مفید است؟

در تابستان، غذاهای آبدار به هیدراته ماندن بدن کمک می کنند و به شما احساس شادابی می دهند.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا