دستورالعمل تشدید نظارت بر عوامل محیطی مراسم اربعین ابلاغ شد

دستورالعمل تشدید نظارت بر عوامل محیطی مراسم اربعین ابلاغ شد

انتخابتو و به نقل از وبدامعاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از «دستورالعمل تشدید نظارت بر عوامل محیطی مراسم معنوی اربعین ۱۴۰۳» به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

حسین فرشیدی در این اطلاعیه با اشاره به ایام آتی ماه صفر و راهپیمایی بزرگ و شهدای اربعین سالار جهنم این روزها عاشقان حسینی و زائرانی که از نقاط مختلف کشور و کشورهای اسلامی همجوار به سمت مرزهای خروجی در استان های غربی و جنوب غربی در حرکت هستند، ضمن زیارت عتبات عالیات، عوامل محیطی (آب آشامیدنی، غذا، وضعیت دفع زباله) در راستای حفظ و ارتقای سلامت زائران و پسماندها، هوا، حشرات و ناقلان بیماری) تاکید کرد: نظارت بر رعایت استانداردهای بهداشت فردی و محیطی در هنگ. من میفهمم و ایستگاه‌های صلواتی و اسکان زائران، به‌ویژه نظارت بر سلامت آب آشامیدنی و تهیه و توزیع غذا و نوشیدنی‌ها در طول مراسم برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا که مورد توجه ویژه است. آه تو دارند

معاون بهداشتی وزارت بهداشت همچنین توصیه های بهداشتی و آموزشی را در قالب مجموعه آموزشی برای زائران، موکب ها و راهبران کاروان های زیارتی ارائه کرد.