نسخه سینمایی شب دهم رواج پیدا کرد/ چرا از صدر عاملی نمی خواهند درباره اربعین فیلم بسازد؟

نسخه سینمایی شب دهم رواج پیدا کرد چرا از صدر

به گزارش خبرگزاری انتخابتو، محسن جاهد تهیه کننده سینما با اشاره به موانع ساخت فیلم با موضوع پیاده روی اربعین گفت: بخش خصوصی در درجه اول به سمت تولید آثاری با موضوع اربعین یا سینمای دینی نمی رود. چرا که با توجه به تجربیاتی که دارد ترجیح می دهد آثاری با این مضامین تولید نکند چون از او حمایت نمی شود.

وی در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: از سوی دیگر این فرهنگ سازی در بین مخاطبان برای رفتن به سینما و تماشای فیلم های مذهبی ایجاد نشده است. ما در جامعه مذهبی زندگی می کنیم اما فرهنگ تماشای فیلم مذهبی را نداریم. آیا نمونه ای بهتر از این از فیلم محمد رسول الله (ص) سراغ دارید؟ نسبت به هزینه تولیدش چقدر فروش داشت؟ ما برای مخاطب فرهنگ سازی نکردیم، در جامعه مذهبی زندگی می کنیم، اما برای تماشای فیلم های مذهبی فرهنگ سازی نکردیم. نمونه ای بهتر از فیلم «محمد رسول الله (ص)» سراغ دارید؟ نسبت به هزینه تولیدش چقدر فروش داشت؟ ما برای مخاطب فرهنگ سازی نکردیم

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای بازگشت سینماگران به تولید پیشنهاد می کند، گفت: برای اینکه فیلم خوبی ساخته شود باید از فیلمسازان مستعد در تولید، تولید و اکران حمایت کنیم. 10. سریال Gece یکی از آثاری است که اگر نسخه سینمایی بود می توانست موفق باشد.

حمایت نهادی باید هم مادی و هم محتوایی باشد

وی با بیان اینکه تهیه کننده نیازی به حمایت نهاد خاصی ندارد، ادامه داد: با هزینه 20 میلیارد تومانی می توان یک فیلم ساخت اما نهادها تولید آن را 80 میلیارد تومان برآورد می کنند و 50 میلیارد تومان و 40 میلیارد به آن اختصاص می دهند. تولید کننده.” درصد مشارکت به همین دلیل است که تهیه کننده بدون انجام کاری می تواند 20 میلیارد سود داشته باشد و شما نگران تولید اثر و سپس اکران فیلم با موضوعات مذهبی خاص نباشید.

جاهد افزود: اینجاست که یک تهیه کننده مستقل اگر پول داشته باشد ریسک می کند و سعی می کند فیلمی بسازد که بفروشد و هزینه تولید هم تا حدودی به او برگردد.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه دغدغه ساخت فیلم اربعین را ندارد، گفت: مراسم راهپیمایی اربعین تا کی با این شکوه برگزار می شود؟ نهادهایی که هزینه تولید فیلم را پرداخت می کنند می دانند که هیچ جریان مذهبی در دنیا چنین بازتابی ندارد، اما چرا فیلمسازان به آن اهمیت نمی دهند؟ حتی ممکن است به برخی از فیلمسازانی مانند آقای صدر عاملی گفته شود که در این زمینه تحقیق کنند.

وی تاکید کرد: حمایت ها جنبه های مختلفی دارد. یکی از جنبه های آن به شرح زیر است. اگر نهادها فراخوانی برای فیلم اربعین بدهند با اقبال زیادی مواجه می شود. تهیه کنندگان نیز به ساخت فیلمی درباره اربعین افتخار می کنند.

آثار تولید شده تاکنون از تیزر و آنونس فراتر نمی روند.

تهیه کننده فیلم ناسپاس درباره این فیلم و تجربه اکران خود اینگونه توضیح داد: از آنجایی که مصادف با ماه رمضان بود مجبور شدیم فیلم ناسپاس را در برنامه اذان به نمایش بگذاریم. بعد از اکران فیلم گفتند: چرا مردم بین دو اذان به جای رفتن به مسجد به سینما می روند؟ اکران فیلم از قبل شروع شده بود و نمی شد جلوی آن را گرفت. بعد از اکران فیلم نانکور عده ای گفتند: چرا بین دو اذان مردم به جای رفتن به مسجد به سینما بروند؟ نمایش فیلم شروع شده بود و نمی شد جلوی آن را گرفت

جاهد با بیان اینکه بازگشت هزینه این فیلم ها نیازمند حمایت نهادها است، ادامه داد: تهیه کننده ای از پیمان قاسم خانی می خواهد فیلمنامه کمدی بنویسد و یک میلیارد برای آن هزینه می کند اما چرا از او یا آقای محلوجی نمی پرسد و نمی پرسد؟ آیا دیگران درباره یاز اربعین فیلم می سازند؟ اگرچه این رقم نیست، اما همین تولیدکننده به تنهایی نمی تواند این رقم را پرداخت کند و نیاز به حمایت دارد.

این تهیه کننده با اشاره به آثاری که تاکنون در مورد اربعین تولید شده است، بیان کرد: در این سال ها برخی از فیلمسازان یا افراد مستقل با دوربین های خود می رفتند و تا جایی که می توانستند موکب اربعین را ضبط می کردند. این نشان می دهد که در بین مردم و فیلمسازان انگیزه وجود دارد، زیاد است، اما از آنجایی که حمایت مالی با تولید یک فیلم سینمایی یکسان نیست، خروجی آن با آثاری که در قالب موبایل تولید می شوند، یکسان است. جلوه ها، تریلرها یا کلیپ ها و اطلاعیه ها.

5655

گردآوری شده از رسانه خبر آنلاین