خواص سبوس برنج و اثرات آن بر کاهش وزن، کبد چرب، پوست و مو

سبوس برنج سرمد درجه یک - 320 گرم

حتما بارها شنیده اید که می توانید از سبوس برنج برای حل بسیاری از مشکلات استفاده کنید. ما می خواهیم در این مقاله به طور مفصل در مورد این موضوع صحبت کنیم. خواص و کاربردهای مختلف سبوس برنج بیایید با شما صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می توانید بیشتر مشکلات خود را با این آیتم به ظاهر ساده حل کنید. اما قبل از هر چیز بهتر است در مورد سبوس برنج بدانید.

لایه نازکی که دانه های برنج را می پوشاند، ماده ای باشکوه است که می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامتی ما داشته باشد. این ماده یکی از محصولات جانبی برنج است که در فرآیند آسیاب به دست می آید. در واقع برنج فرآوری نشده دارای دو پوسته است که بیرونی ترین آنها پوسته شلتوک است. این لایه بیرونی سفت و غیرقابل خوردن است و در مرحله اول از برنج جدا می شود. اما لایه بعدی شوره سر است. این لایه به رنگ قهوه ای، بسیار نازک است و لایه برنج سفید اطراف را می پوشاند. اگر سبوس از برنج جدا نشود، برنج قهوه ای با خواص منحصر به فرد به دست می آید. اما اگر این لایه برداشته شود برنج سفید باقی می ماند و می توان سبوس آن را جداگانه مصرف کرد. شوره سر که برخی آن را اکسیر جوانی می دانند; به دلیل غنی بودن از ویتامین E و خواص آنتی اکسیدانی قوی از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین با حفظ رطوبت پوست از پیری زودرس جلوگیری می کند، در افزایش طول عمر و تقویت اعصاب تاثیر بسزایی دارد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید چگونه می توانید از خواص این اکسیر جوانی بهره مند شوید.

فواید سبوس برنج؛ بیماری های پنهان را درمان می کند

سبوس برنج منبع غنی فیبر است. بنابراین، می تواند مشکلات گوارشی را حل کند. اگر یبوست دارید، سبوس برنج تاثیر زیادی در درمان چنین مشکلاتی دارد. این ماده شگفت انگیز باعث کاهش کلسترول خون و کاهش خطر بیماری های قلبی می شود. سبوس برنج سطح قند خون را کنترل می کند و گزینه خوبی برای دیابتی ها محسوب می شود. در ادامه می خواهیم این ویژگی ها را به تفصیل بررسی کنیم:

34%

۷۵۰۰۰

54000 به مرد

فواید سبوس برنج

خواص سبوس برنج قهوه ای برای کاهش وزن

خواص لاغری سبوس برنج یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این ماده است. فیبر موجود در این ماده با مصرف آن باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و میزان کالری مصرفی در طول روز را کاهش دهید. علاوه بر این، بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد و همانطور که گفتیم سبوس می تواند مشکلات گوارشی را حل کند. این ماده باعث تنظیم سطح قند خون، جلوگیری از نوسانات قند خون و کاهش میل به خوردن غذاهای شیرین و پر کالری می شود. سبوس برنج به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند و بدن را قادر می سازد کالری اضافی بیشتری بسوزاند. ویتامین های موجود در آن به شما کمک می کند تا انرژی خود را حفظ کرده و خستگی را در حین ورزش کاهش دهید. بنابراین می توانید با مصرف مداوم، درست غذا خوردن و انجام تمرینات ورزشی، اندامی ایده آل برای خود بسازید.

20 خاصیت ارزشمند برنج قهوه ای که کمتر کسی نام آن را شنیده است

20 ترفند علمی ساده برای صاف کردن هر چه سریعتر شکم

خواص سبوس برنج برای مو; از کاهش ریزش مو تا پرپشت شدن حجم مو

سبوس برنج حاوی ویتامین B5 است. این ویتامین می تواند فولیکول های مو را تحریک کرده، از سفید شدن موها جلوگیری کند و نقش موثری در جلوگیری از ریزش مو داشته باشد. همچنین می تواند گردش خون را در پوست سر افزایش دهد و فولیکول های مو را تقویت کند. بنابراین پس از مدتی سرعت رشد مو افزایش یافته و ضخیم تر می شود. روغن آن نیز می تواند نقش موثری در درمان کک و مک داشته باشد. ویتامین E موجود در شوره سر باعث افزایش درخشندگی و لطافت مو می شود و اسیدهای چرب موجود در آن نقش موثری در حفظ رطوبت مو دارد. همچنین از خشک شدن و شکنندگی موها جلوگیری می کند و آنتی اکسیدان های موجود در آن از موها در برابر آسیب های محیطی مانند آلودگی و اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. با مصرف منظم این ماده فوق العاده، شوره سر پس از مدتی از بین می رود و پوست سر سالم می ماند.

سبوس برنج OAB - 200 گرم، بسته 2 عددی

بیشتر بخوانید: انواع ماسک موی سبوس برنج و فواید استفاده از آنها

خواص سبوس برنج برای پوست

خواص سبوس برنج برای پوست

یکی از عوامل موثر در زیبایی داشتن پوستی سالم و تمیز است. از آنجایی که سبوس برنج سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است، می تواند به ما در داشتن پوستی سالم و زیبا کمک کند. آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین E موجود در آن می تواند از پوست در برابر آسیب های محیطی محافظت کرده و از پیری زودرس جلوگیری کند. در نتیجه با استفاده مداوم، روند پیری پوست کاهش می یابد و به مرور زمان چین و چروک های کمتری روی پوست ظاهر می شود.

سبوس برنج حاوی اسیدهای چرب زیادی است. اسیدهایی که به حفظ رطوبت پوست کمک می کنند و پوست ما را نرم و صاف می کنند. اگر این ماده مغذی را در روتین پوست خود بگنجانیم، به مرور زمان می بینیم که پوستمان روشن تر شده و لکه های روی آن از بین می روند. از آنجایی که سبوس برنج دارای خواص ضد التهابی است، التهاب، بثورات و آکنه روی پوست را از بین می برد و می تواند به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کند. در نتیجه پس از مدتی استفاده سلول های مرده از بین رفته و پوست صاف و شاداب می شود.

سبوس چند دانه ای تجین - 680 گرم ست 4 تکه

خواص سبوس برنج برای درمان کبد چرب

اینوزیتول، روغن برنج، اسید فولیک، گاما اوریزانول و استرول های گیاهی از جمله مواد مغذی موجود در سبوس برنج هستند که ممکن است تاثیر زیادی در درمان بیماری هایی مانند کبد چرب داشته باشند. این ماده منبع خوبی از آهن و منیزیم است که هر دو نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارند. منیزیم می تواند ارتباطات سلولی را تقویت کند و آهن منجر به تولید گلبول های قرمز خون می شود که به انتقال اکسیژن کمک زیادی می کند.

7 صبحانه طلایی + دستور العمل های ضد کبد چرب

عملکرد بهتر مغز و پیشگیری از سرطان با سبوس برنج

برخی مطالعات نشان می دهد که یکی از خواص سبوس برنج قهوه ای کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف است. از آنجایی که سبوس حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین است، باعث مرگ سلول های سرطانی و کاهش خطر ابتلا به این بیماری می شود. علاوه بر این، منگنز موجود در آن به عملکرد بهتر مغز کمک می کند و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد. سبوس همچنین می تواند نقش موثری در تقویت حافظه داشته باشد.

با شایع ترین سرطان های زنان و علائم هر کدام آشنا شوید

نحوه استفاده از سبوس برنج

شما می توانید بسته به نیاز و هدف خود از سبوس برنج به روش های مختلف استفاده کنید. می توانید یک یا دو قاشق به ماست اضافه کنید و آن را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کنید. یا سبوس برنج را به اسموتی های خود اضافه کنید تا فیبر و مواد مغذی بیشتری دریافت کنید. افزودن سبوس برنج به انواع سوپ ها و خورش ها با غلیظ شدن ارزش غذایی آن را افزایش می دهد، در حالی که افزودن آن به سالاد طعم و بافت متفاوتی به آن می دهد. همچنین می توانید آن را به عنوان مکمل به شیر، آب یا آب خود اضافه کنید یا از قرص و کپسول سبوس برنج استفاده کنید که بهتر است زیر نظر پزشک انجام شود.

برای افزایش ارزش غذایی، می توانید سبوس برنج را در حین پخت به نان، کیک، آرد مافین یا به برنج اضافه کنید. همچنین می توانید آن را به عنوان چای مصرف کنید. یک قاشق از آن را در آب جوش بریزید و بگذارید دم بکشد. سپس چای را صاف کنید تا زمانی که آماده نوشیدن آن شوید.

چای کیسه ای بابونه گلستان 20 بسته

چای کیسه ای هرمی زعفرانی سحرخیز بسته 12 عددی

۲۵۲,۰۰۰

۲۱۹,۰۰۰

به مرد

چگونه از سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو استفاده کنیم؟

خواص سبوس برنج برای کاهش وزن

می توانید سبوس برنج را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. به عنوان مثال، می توانید با قرار دادن یک یا دو قاشق در ماست، بلغور جو دوسر یا غلات صبحانه خود از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید. یا اگر اسموتی می خورید، مقداری سبوس برنج به آن اضافه کنید، آن را با سوپ و سالادتان بخورید یا با یک لیوان شیر بنوشید.

رژیم لاغری زون چیست؟ علاوه بر بررسی فواید و تاثیر آن در کاهش وزن

بیسکویت غلات و خامه ویتانا 192 گرم

هشدار: بهتر است سبوس برنج را به تدریج شروع کنید تا بدنتان به آن عادت کند. اگر مشکل خاصی دارید، باید سبوس برنج را زیر نظر متخصص تغذیه مصرف کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی شما نیازهای بدن شما را برآورده می کند.

چگونه از سبوس برنج برای مو استفاده کنیم؟

برای استفاده از خواص سبوس برنج روی مو می توانید به روش های زیر عمل کنید:

  • تهیه ماسک موی سبوس برنج:

فهرست: یک قاشق غذاخوری سبوس برنج + یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا زیتون + مقداری آب

چگونه تهیه می شود: سبوس برنج را با روغن و آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. حالا این خمیر را به پوست سر و موهای خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از 20 تا 30 دقیقه موهای خود را با شامپو بشویید.

  • شستن مو با سبوس برنج:

فهرست: سبوس برنج یک لیوان + دو لیتر آب

چگونه تهیه می شود: سبوس برنج را در آب جوش بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. حالا صاف کرده و بعد از شامپو زدن و آبکشی نهایی، مایع را روی موهایتان بریزید. این کار باعث درخشندگی بیشتر موهای شما و تقویت تارها می شود.

  • لایه برداری مو با سبوس برنج:

فهرست: دو قاشق غذاخوری سبوس برنج + یک قاشق غذاخوری عسل + چند قطره روغن نارگیل یا زیتون

روغن زیتون فوق بکر - 250 میلی لیتر

چگونه تهیه می شود: مواد بالا را با هم ترکیب کنید تا خمیر درست شود. حالا این خمیر را به آرامی روی پوست سر ماساژ دهید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. سپس با شامپو بشویید. این کار سلول های مرده پوست را از بین می برد و جریان خون را بهبود می بخشد.

یادداشت 1: قبل از استفاده از محصولات سبوس برنج، حتما تست آلرژی را روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید تا مطمئن شوید که به آنها حساسیت ندارید.

تبصره 2: برای دیدن اثرات سبوس برنج باید به طور مرتب از آن استفاده کنید.

معنی: هنگام استفاده از سبوس برنج به صورت خوراکی یا موضعی حد تعادل را رعایت کنید.

11 درمان خانگی طبیعی برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده

ارزش غذایی سبوس برنج

جدول زیر بر اساس ارزش غذایی 100 گرم سبوس برنج تهیه شده است:

مواد معدنی ارزش غذایی
کالری 333
روغن ۷
کربوهیدرات ۶۶
فیبر ۱۵
قند ۱.۵
شامپو مو پراجک مدل سبوس برنج حجم 450 میلی لیتر بسته 4 عددی

سوالات متداول

  • مصرف زیاد سبوس برنج چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

مصرف زیاد می تواند باعث اسهال و انسداد روده شود. همچنین ممکن است در افرادی که زخم معده دارند و داروهای خاصی مصرف می کنند، مشکلاتی ایجاد کند.

  • سبوس برنج برای آقایان چه خواصی دارد؟

فیتواسترول های موجود در سبوس برنج ممکن است سطح کلسترول خون را کاهش داده و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. علاوه بر این، سبوس برنج ممکن است نقش موثری در محافظت از سلامت پروستات در مردان داشته باشد.

  • آیا نوزادان و کودکان می توانند از سبوس برنج استفاده کنند؟

از آنجایی که تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده است، بهتر است کودکان و نوزادان از مصرف سبوس برنج خودداری کنند.

راه حل

برنج سبوس دار خواص زیادی دارد و در صورت مصرف صحیح می تواند نقش مهمی در محافظت از سلامت شما داشته باشد. در این مقاله به طور مفصل در مورد خواص سبوس برنج صحبت کردیم و نحوه استفاده از آن را توضیح دادیم. در نهایت، اگر می خواهید از این ماده مغذی در رژیم غذایی خود استفاده کنید یا آن را به برنامه مراقبت از پوست و مو اضافه کنید، توصیه می کنیم با یک متخصص مشورت کنید تا میزان مصرف به طور دقیق با توجه به شرایط بدنی و سلامتی شما تنظیم شود.

گردآوری شده از رسانه دیجیکالا