یک لیوان شیر حاوی چه ویتامین هایی است؟

یک لیوان شیر حاوی چه ویتامین هایی است؟

انتخابتو، شیر از قدیم الایام به دلیل داشتن ویتامین های فراوان و فواید فراوان یکی از پایه های تغذیه بوده است. یکی از مواد مغذی موجود در شیر ویتامین D است که برای استخوان ها ضروری است. از آنجایی که برای سلامتی مفید است و به جذب کلسیم کمک می کند، نتایج مطالعات نیز نشان می دهد که مصرف مقادیر کافی ویتامین D به کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی در سالمندان کمک می کند. ما به بررسی سایر مواد معدنی و ویتامین های موجود در شیر ادامه خواهیم داد:

کلسیم

کلسیم یکی از شناخته شده ترین مواد مغذی شیر است، 250 میلی لیتر شیر حاوی تقریباً 300 میلی گرم کلسیم است که معادل 30 درصد نیاز روزانه بزرگسالان به این ماده مغذی است، کلسیم به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند و نقش مهمی ایفا می کند. نقش. در بهبود عملکرد و سلامت عضلات نقش دارد.

ویتامین B12

شیر منبع ویتامین B12 است، بنابراین هر 250 میلی لیتر شیر حاوی 1.2 میکروگرم از این ویتامین است که 50 درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. ویتامین B12 مفید است و در حفظ سلامت سلول های عصبی نقش دارد. نقش مهمی در پیشگیری از کم خونی دارد و در نتیجه احتمال خستگی و ضعف را کاهش می دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که ویتامین B12 به افزایش انرژی و بهبود سلامت مغز کمک می کند.

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین

ریبوفلاوین یا ویتامین B2 یکی دیگر از مواد مغذی موجود در شیر است، هر 250 میلی لیتر شیر تقریباً 0.4 میلی گرم ویتامین B2 دارد که معادل 30 درصد نیاز روزانه بدن به چنین ویتامین هایی است. ویتامین B2 به تبدیل غذا به انرژی کمک می کند، برای بهبود فرآیند متابولیک ضروری است و از پوست سالم و تولید گلبول های قرمز حمایت می کند.

فسفر

فسفر موجود در شیر به همراه کلسیم به تقویت استخوان ها و دندان ها کمک می کند، هر 250 میلی لیتر شیر تقریباً 250 میلی گرم فسفر دارد که 20 درصد نیاز روزانه به این ماده مغذی را تامین می کند. فسفر برای افزایش انرژی و حفظ تعادل اسید و باز در بدن مفید است.

پتاسیم

پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود در شیر است، بنابراین هر 250 میلی لیتر شیر حاوی 380 میلی گرم پتاسیم است. این معادل هشت درصد نیاز روزانه بدن به این ماده معدنی است. پتاسیم به حفظ سطح ایده آل فشار خون کمک می کند، خطر سکته را کاهش می دهد و عملکرد عضلات را بهبود می بخشد. انجمن قلب آمریکا بر اهمیت پتاسیم برای مقابله با اثرات منفی سدیم و بهبود سلامت قلب و عروق تاکید کرده است.

ویتامین A

هر 250 میلی لیتر شیر تقریباً 150 میکروگرم ویتامین A دارد. این مقدار معادل 20 درصد نیاز روزانه به این ویتامین است. ویتامین A برای بهبود بینایی، تقویت سیستم ایمنی و عملکرد مناسب قلب، ریه ها و کلیه ها ضروری است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که ویتامین A برای محافظت از سلامت پوست است. غشاها موکوس برای عمل به عنوان یک مانع در برابر عفونت ها مورد نیاز است.

منیزیم

هر 250 میلی لیتر شیر حاوی 24 میلی گرم منیزیم است. منیزیم در بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن مانند سنتز پروتئین، بهبود عملکرد عضلانی و عصبی، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون نقش دارد. اهمیت منیزیم در افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت استخوان در مطالعات برجسته شده است.